skip to Main Content
4.2/5 - (5 امتیاز)

از بین بردن بخار شیشه دوجداره و دلیل بوجود آمدن آن یکی از موارد پر چالش برای صاحبان این نوع پنجره است.

در اصل بخارگرفتگی به دلیل اختلاف دمای بیرون و درون پیش می آید و پس از رفع اختلاف دما، این بخارگرفتگی نیز محو خواهد شد اما این برای پنجره های تک جداره صدق می کند. در پنجره دو جداره داستان متفاوت است و در مواردی باید به کارکرد این پنجره شک کرد.

انواع بخار گرفتگی در شیشه دوجداره

پیش از آنکه نگران پنجره دو جداره خود بشوید و اگر به دنبال از بین بردن بخار شیشه دوجداره و دلیل بوجود آمدن آن هستید، بدانید که این بخارگرفتگی سه نوع دارد؛ روی قسمت بیرون ساختمان، بین دو شیشه و قسمت درون ساختمان. چنانچه بخارگرفتگی بین دو شیشه باشد نشانه وجود مشکل است.

بیشتر بدانید: در چه زمانی باید تعویض شیشه پنجره دوجداره انجام شود؟

بخار بین شیشه دوجداره نشانه چیست؟

افرادی که به دنبال از بین بردن بخار شیشه دوجداره و دلیل بوجود آمدن آن، هستند دو دسته اند؛ کسانی که این پنجره به تازگی و کمتر از یک سال برایشان نصب شده است و کسانی که پس از سال ها با این مشکل مواجه شده اند.

بین بخار شیشه دو جداره و کیفیت متریال مصرفی برای تولید آن رابطه ای معکوس برقرار است؛ به عبارت دیگر هرچه اسپیسر شیشه و پسب آن بی کیفیت تر باشد، ریسک بخارزدگی بین دو شیشه نیز بیشتر خواهد بود.

double glazed window condensation forming e1674737200777

بخار شیشه دوجداره با گذشت زمان

دسته دیگری از کاربران شیشه دو جداره پس از چند سال استفاده از این محصول به دنبال از بین بردن بخار شیشه دوجداره و دلیل بوجود آمدن آن هستند.

حقیقت این است که بخار بین شیشه دو جداره می تواند به دلیل ترک یا نشتی به وجود بیاید. احتمال دارد که شیشه دچار ترک خوردگی در بخش های نهان باشد.

همچنین تغییر مداوم دما و انبساط و انقباض گاز درون شیشه سبب وارد آمدن فشار به درزگیر های شیشه دو جداره می شود. در کنار این ها نبود راه تخلیه آب بر روی قاب پنجره نیز به این موضوع دامن می زند.

میله اسپیسر و نقش کلیدی آن

همانطور که از نامش پیداست، اسپیسر یا فاصله انداز میله ای آلومینیومی است که بین دو شیشه قرار می گیرد. در این فضا گاز تزریق می شود. بنابراین هرچقدر کیفیت این قطعه بالاتر باشد، ریسک بخارگرفتگی شیشه نیز کمتر می شود.

چگونه بخار بین دو شیشه را رفع کنیم؟

حالا که درباره از بین بردن بخار شیشه دوجداره و دلیل بوجود آمدن آن تا حدی آگاهی پیدا کرده اید، باید بیشتر به راه حل بپردازیم.

برای از بین بردن بخار شیشه دوجداره و دلیل بوجود آمدن آن باید از تعمیرکاران تخصصی کمک بگیرید تا پس از بررسی و عیب یابی دقیق، نسبت به رفع این مشکل در پنجره دو جداره اقدام شود.

اصلی ترین راه حل برای از بین بردن بخار شیشه دوجداره و دلیل بوجود آمدن آن این است که کل شیشه از قاب بیرون آمده و تعویض شود.

البته می توان با ایجاد دو سوراخ ریز در زیر پنجره و قرار دادن آن در معرض آفتاب، بخار آب را تخلیه کرد. اما این انجام این کار در حیطه افراد عادی نیست.

water condensation on pvc window e1674737143513

ایجاد بخار روی جدار بیرونی و درونی

اگر بر روی جدار بیرونی پنجره شما بخارگرفتگی ایجاد شده است دیگر نیازی به دنبال کردن راه حلی جهت از بین بردن بخار شیشه دوجداره و دلیل بوجود آمدن آن باشید.

در حقیقت این موضوع به خاطر اختلاف دما ایجاد شده است که طبیعی بوده و مرتبط با کیفیت پنجره نیست. هرچند اگر این بخارگرفتگی از دورن خانه است نشان می دهد که سوخت و ساز انرژی درون ساختمان بالا و احتمالا غیر منطقی بوده و باید آن را مدیریت کرد.

بیشتر بدانید: 4 نکته در انتخاب بهترین برند پنجره دوجداره

سخن آخر

برای اینکه پس از چندماه به دنبال از بین بردن بخار شیشه دوجداره و دلیل به وجود آمدن آن نباشید، بهتر است از همین ابتدا یک خرید با کیفیت انجام دهید.

یو پی وی سی پلاس تولیدکننده انواع پنجره های دوجداره upvc و پنجره آلومینیومی و توری پلیسه با طراحی اختصاصی و متناسب با نمای ساختمان شما آماده ارائه مشاوره به شما مشتریان گرامی را دارد.

این واحد تولیدی به ماشین آلات پیشرفته و آخرین تکنولوژی ساخت  پنجره بهره‌مند است.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید با شماره تلفن های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top