skip to Main Content
5/5 - (1 امتیاز)

یکی از اجزای حیاتی در درب و پنجره دوجداره که بر کارایی و عایق‌بندی این محصول تأثیر مستقیم دارد، لاستیک پنجره دوجداره یا گسکت پروفیل UPVC است. در مواردی ممکن است که به تعویض لاستیک پنجره دوجداره نیاز پیدا کنید.

این گسکت‌های درزگیری که برای درب و پنجره UPVC به کار می‌روند، از بهترین مواد خام تهیه شده و با ترکیب موثری از ماده شیمیایی پروپلین اتیلن دین مونومر ساخته می‌شوند. این ویژگی‌ها باعث استحکام بالا در برابر تابش نور خورشید و فشار هوای وارد شده می‌گردند، همچنین توازن دمایی مناسبی فراهم می‌آورند.

امروزه کاربران پنجره‌های دوجداره بسیار زیاد شده و به موازات آن انواع و نسل های مختلفی از این پنجره‌ها مورد استفاده قرار می گیرد؛ از جمله پنجره‌های دوجداره UPVC و آلومینیومی.

استفاده گسترده از این پنجره‌ها در ساختمان‌ها از گذشته تا به امروز قابل مشاهده است. همچنین، مشاهده می‌شود که مالکان خانه‌هایی که پنجره‌های قدیمی یا استاندارد ندارند، اقدام به تعویض آنها با پنجره‌های دوجداره نموده‌اند.

پنجره‌های دوجداره با امکاناتی همچون کاهش اتلاف انرژی، کاهش صداهای مزاحم، کاهش هزینه‌های نظافت ساختمان مسکونی و جلوگیری از ورود گرد و خاک از بیرون به داخل واحد مسکونی یا اداری شناخته می شوند. در این امکانات لاستیک پنجره نقش مهمی ایفا می کند. در ادامه بیشتر به تعویض لاستیک پنجره دوجداره پرداخته ایم.

کیفیت لاستیک پنجره دوجداره

یکی از مواردی که در تعویض لاستیک پنجره دوجداره مطرح می شود کیفیت گسکت است. کیفیت این قطعه در سال اول نصب درب و پنجره UPVC مشخص نیست و به مرور زمان کاهش کیفیت عایق‌بندی آن مشهود می‌شود. به منظور افزایش کارایی، استفاده از لاستیک و درزگیرهای با کیفیت بالا مفید است.

لاستیک‌های درزگیر، خاصیت اولیه خود را به دلیل مواد آلی حفظ می‌کنند و با استفاده از دستگاه‌های کشسانی اتوماتیک، حالت کشسانی مناسبی دارند که با اندازه‌های مختلف درب و پنجره دوجداره آلومینیوم و UPVC سازگار است.

تولیدکنندگان بسیاری از لاستیک‌های درزگیر درب و پنجره، از آزمایشگاه‌های ویژه برای کنترل کیفیت، انجام آزمون‌های مقاومت، خواص کشسانی، بازگشت پذیری و سایر مشخصه‌های مشغول به کار هستند که بهبود عملکرد عایق‌بندی و درزگیری را فراهم می‌آورد.

بیشتر بدانید: قیمت پنجره دوجداره قوس دار

جه زمانی وقت تعویض لاستیک پنجره دوجداره است؟

جه زمانی وقت تعویض لاستیک پنجره دوجداره است؟

ورود گرد و خاک از بازشوها ممکن است یکی از دلایل مرتبط با فرسودگی لاستیک پنجره باشد. هنگام شستشو، آب ممکن است به بازشوها و فریم نفوذ کرده و علاوه بر فرسودگی لاستیک، باعث بهم خوردن رگلاژ پنجره شود. ورود صدا از طریق پنجره و همچنین نفوذ سرما از بازشوها نیز ممکن است به مشکلاتی ایجاد شود.

اگر حس کنید صدا از پنجره دوجداره شما عبور می‌کند یا گرد و خاک وارد می‌شود، یکی از دلایل ممکن از دست دادن کیفیت لاستیک‌های آب‌بندی و هوابندی است. با تعویض لاستیک پنجره دوجداره، می‌توانید قابلیت پنجره را مجدداً بهبود بخشید. پس از تهیه لاستیک مناسب، آن را در شیارهای پروفیل قرار داده و با اعمال فشار، آن را جایگزین نمایید.

لاستیک‌های درزگیر، خاصیت اولیه خود را به دلیل مواد آلی حفظ می‌کنند و با استفاده از دستگاه‌های کشسانی اتوماتیک، حالت کشسانی مناسبی دارند که با اندازه‌های مختلف درب و پنجره دوجداره آلومینیوم و UPVC سازگار است.

نحوه تعویض لاستیک پنجره دوجداره

نحوه تعویض لاستیک پنجره دوجداره

برای جایگزینی لاستیک پنجره دوجداره و گسکت پنجره، کافی است لاستیک قبلی را از شیار خارج کرده و سپس با استفاده از فشار دست یا ابزار گسکت، لاستیک جدید را در شیار پروفیل UPVC قرار دهید.

در مرحله اول، در کارخانه تولید درب و پنجره، لاستیک EPDM را در داخل شیار پروفیل قرار می‌دهند. این مرحله قبل از برش پروفیل است و با استفاده از دستگاه لاستیک‌گذاری، شاخه 6 متری پروفیل را قرار می‌دهند.

مرحله دوم پس از تولید و چارچوب‌سازی درب و پنجره UPVC است. در این مرحله، با استفاده از گسکت رولر، سرعت قرارگیری لاستیک در پروفیل بیشتر از فشار دادن گسکت و لاستیک با دست است.

انواع لاستیک پنجره دوجداره

انواع لاستیک پنجره دوجداره

به طور کلی لاستیک های پنجره دوجداره را می توان به سه دسته کلی تقسیم کرد که عبارتند از:

  1. لاستیک نوع TPE: لاستیک TPE یا سرخود، به عنوان لاستیکی با کیفیت ضعیف و حساس به شرایط جوی شناخته می‌شود. قیمت پنجره با استفاده از پروفیل UPVC و لاستیک TPE کاهش می‌یابد و زمان تولید نیز کاهش می‌یابد. عمر مفید این لاستیک تا حداکثر ۲ سال تخمین زده شده است و به سرما و گرما حساس است.
  2. لاستیک نوع PVC: لاستیک PVC نسبت به TPE کیفیت مناسب‌تری دارد و عمر مفید بیشتری در حدود ۴ تا ۵ سال دارد. ین لاستیک با شرایط جوی کمتر حساس بوده و امکان تعویض لاستیک پنجره دوجداره وجود دارد.
  3. لاستیک نوع EPDM: این لاستیک به عنوان بهترین و مقاوم‌ترین لاستیک برای پنجره دوجداره UPVC و آلومینیومی شناخته می‌شود. عمر مفید لاستیک EPDM حداقل ۱۵ تا ۱۷ سال دارد و مقاومت بالایی در برابر سرما، گرما، و اشعه خورشید دارد. امکان تعویض لاستیک پنجره دوجداره از این نوع وجود دارد.

نکته پایانی

در این مطلب به تعویض لاستیک پنجره دوجداره پرداختیم؛ لاستیک EPDM به عنوان گزینه‌ای با کیفیت و مقاوم در برابر شرایط جوی پیشنهاد می‌شود. این لاستیک عمر مفید بیشتری داشته و تعویض پذیر است و در مقایسه با لاستیک‌های TPE و PVC، EPDM انتخابی مطمئن و با کیفیت تر به نظر می‌رسد.

شما می توانید برای خرید بهترین پنجره های دوجداره تولید شده با لاستیک های مرغوب به وبسایت یو پی وی سی پلاس مراجعه کنید.

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top