skip to Main Content
5/5 - (2 امتیاز)

عمر پنجره دوجداره چقدر است؟

عملکرد و طول عمر پنجره دوجداره با توجه به کاهش هدایت سرما و گرما بین دو جداره شیشه خواهد بود. در این نوع پنجره ها صدا بین محیط خارج و داخل به طرز عجیبی کم می شود. طول عمر پنجره دوجداره با توجه به کیفیت مواد استفاده شده، اندازه شکاف بین قاب بیرونی و درونی، طرز ساخت، تفاوت های دمایی، نوع کاربری و مکان نصب و موقعیت جغرافیایی محل استفاده شده از این نوع پنجره ها متفاوت خواهد بود.

دوام و طول عمر پنجره دوجداره

اما پنجره های دوجداره معمولا بین 10 تا 25 سال عمر می کنند. همانطور که گفتیم عمر این پنجره ها بر اساس تفاوت های دمایی، کیفیت مواد استفاده شده، مکان نصب، طرز ساخت، قرار گرفتن محل استفاده شده بر روی خط استوا و غیره متغیر خواهد بود. به این ترتیب که ساختمان هایی که بر روی خط استوا هستند و یا نزدیک آن می باشند، عمر پنجره های آن ها کمتر خواهد بود. در واقع پنجره هایی که محل قرار گرفتن آن ها بر روی خط استوا است، کمتر از 12 سال عمر خواهند کرد.

وقتی بین قاب بیرونی و درونی پنجره دوجداره تفاوت دمایی زیادی وجود داشته باشد، باعث می شود بین فاصله درز ها فشار وارد شود و در نتیجه موجب شکسته شدن شیشه می شود. در پنجره هایی که بین قاب های آنها شکاف کمی وجود دارد، از بین رفتن درز ها بیشتر خواهد بود و در نتیجه بخار بین لایه های شیشه نیز از بین خواهد رفت.

یراق آلات در طول عمر پنجره دوجداره چه تاثیری دارد؟

یکی از عوامل تاثیرگذار و مهم در طول عمر پنجره دوجداره یراق آلات خوب و مناسب می باشد. برای هر پنجره باید یراقی تعبیه شود که توانایی وزن وارد شده را داشته باشد. اگر توانایی وزن وارد شده را نداشته باشد باعث می شود لنگه از رگلاژ خارج شود و همچنین در باز و بسته کردن پنجره دوجداره به مشکل خواهید خورد. یراق پنجره باید با توجه به اندازه لنگه انتخاب شود. تا عمل فیتینگ بین پروفیل و لاستیک آب بندی به خوبی انجام شود. ساختار یراق باید طوری باشد که پنجره از بیرون باز نشود. این کار نیازمند طراحی بسیار دقیق و درست در مکانیزم یراق پنجره دوجداره می باشد. همچنین یراق پنجره باید طوری باشد که باز و بسته شدن آن به آسانی انجام شود و کمترین فشار ممکن به دستگیره پنجره وارد شود.

دوام و طول عمر پنجره دوجداره

یراق پنجره دوجداره باید در برابر رطوبت، گرما و سرما مقاوم باشند تا دچار شکستگی و خوردگی نشوند. البته شما می توانید یراق آلات را در صورت خوردگی و شکستگی تعویض یا تعمیر نمایید.

 

بیشتر بدانید : تاثیر کیفیت یراق آلات پنجره دوجداره UPVC

چگونه طول عمر پنجره های دوجداره را افزایش دهیم؟

نگهداری و استفاده درست از پنجره دوجداره موجب بهبود عملکرد و افزایش طول عمر پنجره دوجداره خواهد شد.

در ادامه چند روش برای افزایش عمر پنجره دوجداره  و نگهداری پنجره های دوجداره را مورد بررسی قرار خواهیم داد:

  1. یکی از کارهایی که سبب روان شدن و نرم شدن باز و بسته شدن پنجره می شود روغن کاری می باشد. شما می توانید از روغن هایی که رقیق هستند مانند روغن خیاطی استفاده نمایید. همچنین می توانید قطعات یراق را نیز روغن کاری کنید.
  2. هنگامی که درب پنجره باز می باشد از استپر پنجره استفاده نمایید.
  3. زمانی که می خواهید پروفیل پنجره را بشویید، از الکل و بنزین و همچنین مواد شوینده استون دار استفاده نکنید. زیرا به مرور زمان دچار پوسیدگی خواهد شد.
  4. یکی از راه های مناسب برای جلوگیری از پوسیدگی، قرار دادن اهرم دستگیره در زاویه های 180، 90 و 30 می باشد.
  5. در زمان جوشکاری شیشه های دوجداره را بپوشانید.
  6. با رگلاژ مجدد، عایق بندی بازشو های پنجره دوجداره را بهبود بخشید.
  7. برای اینکه لاستیک درزگیر خشک نشود، هر 6 ماه یکبار آن را با آب و صابون بشویید.

دوام و طول عمر پنجره دوجداره به چه مواردی بستگی دارد؟

  • کیفیت مواد و متریال استفاده شده
  • اندازه ی شکاف بین قاب بیرونی و درونی پنجره
  • متغیر بودن دما
  • نحوه ساخت آن ها
  • مکان و محل نصب آن ها و همچنین موقعیت جغرافیایی
  • کاربری آن ها

در صورتی که موارد فوق هنگام تولید پنجره دوجداره در نظر گرفته نشود خیلی زود نیاز به تعویض پنجره ها پیدا میکنید.

بهتر است تا کار ساخت و تولید پنجره دوجداره خود را به شرکت های تولیدکننده معتبر بسپارید که از هر لحاظ آسوده‌خاطر باشید.

یو پی وی سی پلاس تولید کننده پنجره های دوجداره ویستا بست ، هافمن و وین تک با دستگاه های تولید پیشرفته آمادگی همکاری با انبوه سازان معتبر را دارد.

 

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top