skip to Main Content
5/5 - (2 امتیاز)

کرتین وال یک نوع نمای شیشه ای است که به صورت پرده ای روی ساختمان قرار می گیرد و باعث زیبایی و مدرنیته آن می شود. قیمت کرتین وال همچون انواع پنجره دوجداره به عوامل مختلفی از جمله نوع کرتین وال، کیفیت مصالح و تجهیزات، ارتفاع و ابعاد ساختمان و اجرای آن بستگی دارد.

قیمت کرتین وال بر اساس نوع اجرا

کرتین وال انواع مختلفی دارد که بر اساس نحوه اتصال شیشه ها به سازه فلزی تقسیم بندی می شوند. برخی از انواع کرتین وال عبارتند از: کرتین وال استیک، کرتین وال یونیتایز، کرتین وال فریم لس و کرتین وال فیس کپ.

هر نوع کرتین وال دارای مزایا و معایب خاص خود است و بر اساس نیازها و بودجه مشتری انتخاب می شود. به طور کلی، کرتین وال فریم لس و فیس کپ ظاهری زیباتر و شیک تر دارند اما قیمت بالاتری نیز دارند.

بیشتر بدانید: طرح تعویض پنجره های قدیمی

قیمت کرتین وال بر اساس نوع اجرا

انواع کرتین وال

همانطور که اشاره شد، قیمت کرتین وال بسیار به نوع آن وابسته است؛ اگر بخواهیم نگاهی به انواع کرتین وال داشته باشیم موارد زیر را خواهیم داشت:

  1. قاب دار یا فیس کپ: در این سیستم برای نگه‌داشتن شیشه‌ها در محل خود، از درپوش‌هایی که cap نام دارند را به لامل‌ها متصل می کنند. این درپوش‌ها تعیین کننده نوع سیستم فیس کپ هستند که به صورت نیمه درپوش‌دار یا کاملاً درپوش‌دار می‌باشند.
  2. بدون قاب یا فریم لس: این سیستم بدون قاب است و هیچ درپوش آلومینیومی در نمای بیرونی سازه مشاهده نمی‌شود. به‌عوض قاب، از چسب‌های خاصی برای اتصال و تقویت شیشه‌ها در فاصله لامل‌ها استفاده می‌شود
  3. فول فریم لس: این نوع کرتین وال کاملاً بدون قاب است و نقش نگهدارنده شیشه در آن بر عهده چسب‌هایی ویژه است.
  4. سیستم U چنل: در سیستم یو چنل، از پنل‌هایی به شکل حرف U استفاده می‌کنند و شیشه‌ها را درون این پنل ها قرار می دهند؛ البته در این سیستم می‌توان چسب‌های مخصوص استراکچر هم به کار برد.
  5. سیستم شبه فریم لس: در این سیستم از اجرای نمای کرتین وال می‌توان در یک سمت از مسیرهای افقی یا عمودی از درپوش آلومینیومی استفاده کرده و در سمت دیگر از لاستیک برای فیکس کردن شیشه‌ها استفاده کرد.
  6. سیستم استیک: بخشی از مراحل تولید این نوع سیستم در کارخانه و بخشی دیگر در محل احداث و اجرای پروژه انجام می‌شود. از لحاظ قیمت کرتین وال این روش ارزان‌تر است.
  7. سیستم یونیتایز: در این سیستم برخلاف نوع استیک تمام مراحل ساخت و آماده‌سازی در کارخانه انجام می‌شود. پروفیل‌های آلومینیومی در زمان نصب به یکدیگر چفت می‌شوند و این روش به نسبت گران‌تر است.

کیفیت مصالح و تجهیزات

یکی دیگر از موارد اثر گذار بر قیمت کرتین وال کیفیت مصالح و تجهیزات مورد استفاده در کرتین وال است. مصالح و تجهیزات شامل پروفیل آلومینیومی، شیشه، اکسسوری، لاستیک، سیلیکون و … هستند.

برای انتخاب بهترین کیفیت مصالح و تجهیزات باید به مواردی مانند جنس، ضخامت، رنگ، استحکام، عایق بندی، ضد آب بودن و … توجه کرد. به طور کلی، مصالح و تجهیزات با کیفیت بالاتر، قیمت بالاتری دارند اما عمر طولانی تر و عملکرد بهتری دارند.

انواع کرتین وال

قیمت پروفیل آلومینیومی

پروفیل آلومینیوم یکی از مولفه های اصلی قیمت کرتین وال است که سازه فلزی را برای نگهداری شیشه ها فراهم می کند. قیمت پروفیل آلومینیوم بر اساس عواملی مانند جنس، ضخامت، رنگ، استحکام، عایق بندی و … تعیین می شود.

بنابراین برای محاسبه قیمت کرتین وال در سال 1403 بیش از هرچیز باید قیمت پروفیل آلومینیومی را در نظر داشت. به طور کلی، هر چه کیفیت پروفیل آلومینیوم بالاتر باشد، قیمت آن نیز بالاتر است. بنابراین، قیمت پروفیل آلومینیوم تاثیر مستقیمی بر قیمت کل کرتین وال دارد.

ارتفاع و ابعاد ساختمان

ارتفاع و ابعاد ساختمان نیز بر قیمت کرتین وال تأثیر می گذارد. در ساختمان های مرتفع، باید از مصالح و تجهیزات با استحکام بالاتری استفاده شود که این امر باعث افزایش قیمت می شود. همچنین، ابعاد ساختمان نیز بر میزان مصرف مصالح و تجهیزات تاثیر می گذارد و در نتیجه بر قیمت کرتین وال اثر می گذارد.

بیشتر بدانید: علت ترک خوردن شیشه دوجداره

ارتفاع و ابعاد ساختمان در کرتین وال

بهترین روش اجرای کرتین وال برای ساختمان های بلند

حال که در مورد قیمت کرتین وال در سال 1403 و عوامل مؤثر بر آن صحبت شد، بد نیست نگاهی نیز به بهترین روش اجرای کرتین وال برای ساختمان های بلند داشته باشیم. از روش های متداول اجرای کرتین وال در ساختمان های بلند عبارتند از:

  1. روش استیک (Stick): در این روش، لامل های آلومینیومی به صورت قطعه قطعه در محل نصب می شوند و شیشه ها با استفاده از درپوش، چسب یا لاستیک به آن ها متصل می شوند. این روش دارای هزینه کمتر و انعطاف پذیری بیشتر است، اما نیاز به زمان و دقت بیشتری دارد.
  2. روش یونیتایز (Unitized): در این روش، لامل ها و شیشه ها به صورت پنل های یکپارچه در کارگاه تولید و آماده می شوند و در محل نصب با استفاده از براکت ها و پیچ ها به هم متصل می شوند. این روش دارای هزینه بیشتر و انعطاف پذیری کمتر است، اما نیاز به زمان و دقت کمتری دارد.
  3. روش استپ یونیت (Step unit): در این روش، پنل های یونیتایز به صورت دو پنل تولید می شوند که یک پنل شامل شیشه و لامل عمودی و دیگری شامل شیشه و لامل افقی است. این روش دارای مزایای روش یونیتایز است، اما باعث کاهش وزن و حجم پنل ها می شود.

نکته پایانی

علاوه بر مواردی که بر شمرده شد، هزینه های اجرایی شامل هزینه های تجهیز کارگاه، دستمزد کارگران، حمل و نقل، بیمه و همچنین نوسانات اقتصادی نیز بر قیمت کرتین وال تاثیر می گذارند. شما می توانید برای خرید بهترین و با کیفیت ترین نماهای کرتین وال به وبسایت یو پی وی سی پلاس مراجعه کنید.

 

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top