skip to Main Content
5/5 - (1 امتیاز)

پنجره دوجداره آلومینیومی ثابت یا پنچره تصویری نوعی پنجره دوجداره است که همچون قابی شیشه‌ای درون دیوار قرار می گیرد و امکان باز و بسته شدن ندارد. پنجره‌های ثابت به‌عنوان عناصری جهت تزیینات نورپردازی بسیار مورد استفاده قرار می گیرند.

مزایا و معایب پنجره دوجداره آلومینیومی ثابت

ویژگی اولیه ظاهری پنجره‌های آلومینیومی ثابت، استوار بودن ساختار آنها بدون قابلیت باز و بسته‌شدن است. به عبارت دیگر، می‌توان پنجره دوجداره آلومینیومی ثابت را به عنوان قاب‌های شیشه‌ای یا شیشه‌های ثابت در دل دیوار برای مشاهده مناظر بیرونی در نظر گرفت.

این پنجره دوجداره معمولاً از شیشه‌های دوجداره و پروفیل‌های آلومینیومی ساخته و در اشکال و ابعاد مختلفی طراحی می شوند. پنجره آلومینیومی ثابت مزایایی مانند عایق‌بندی بالا، زیبایی بیشتر، نصب آسان و قیمت مناسب دارد، اما معایبی مانند عدم تهویه، نیاز به تمیزکاری و امکان شکستگی نیز وجود دارد.

بیشتر بدانید: بهترین برند پنجره ترمال بریک

مزایا و معایب پنجره دوجداره آلومینیومی ثابت

تفاوت پنجره ثابت با سایر پنجره ها

این پنجره ها ساختاری ثابت دارند به این معنا که بدون هیچ‌گونه یراق‌آلات و لنگه بازشو ساخته می‌شوند. بنابراین پنجره دوجداره آلومینیومی ثابت در مقایسه با پنجره‌های بازشونده در کاهش آلودگی‌های صوتی و هدررفت انرژی بسیار تأثیرگذارند.

این پنجره‌ها به‌عنوان دریچه‌ای زیبا برای مشاهده فضای بیرون و یا نورردهی محیط داخلی درعین‌حال از هدررفت هرگونه گرما و سرما در فصول مختلف سال جلوگیری می‌کنند. درنتیجه می‌توان پنجره‌های دوجداره ثابت را به‌عنوان سدی مناسب و عایق در ساختمان نام برد.

پروفیل پنجره های آلومینیومی ثابت

پنجره دوجداره آلومینیومی ثابت می تواند از پروفیل های نرمال و ترمال بریک ساخته شود. پروفیل‌های آلومینیومی ترمال بریک دارای ساختار درونی مجزا هستند که با قراردادن متریال‌های مختلف در ساختار این پروفیل‌ها به این پنجره‌ها امکان ایجاد سیستم عایقی و صوتی بیشتری را می‌دهد.

در انتخاب ضخامت پروفیل برای ساخت این پنجره‌ها باید به وزن شیشه‌ها و ابعاد پنجره توجه کرد. به طبع هرچه ابعاد و سایز پنجره بزرگ‌تر باشد از پروفیل‌های ضخیم‌تر و محکم‌تری استفاده می‌شود تا بتواند وزن صفحات شیشه‌ای را به طور کامل تحمل کند.

پروفیل پنجره های آلومینیومی ثابت

مقاومت در برابر صدا، حرارت و اشعه UV

این محصول دارای سیستم عایق‌کننده‌ی حرارتی و صوتی است که باعث می‌شود پنجره‌ها در مقابل گرما و سر و صدا مقاوم باشند. اگر از پروفیل‌های ترمال‌بریک برای ساخت پنجره دوجداره آلومینیومی ثابت استفاده شود، پنجره‌هایی با کیفیت بالا و عملکرد بهتر خواهید داشت.

علاوه بر آنچه گفته شد، پنجره دوجداره آلومینیومی ثابت از مقاومت بالایی در برابر اشعه UV و تاثیرات منفی نور خورشید برخوردار هستند. این پنجره‌ها با وجود نور زیاد خورشید در برابر تغییر شکل، فرسایش و رنگ‌پریدگی مقاوم هستند.

نورگیری

پنجره‌های ثابت نسبت به سایر پنجره ها از ابعاد بزرگ‌تری برخوردارند که همین ویژگی سبب افزایش نورردهی و روشنایی داخل ساختمان می‌شود.

افزایش نورردهی طبیعی سبب کاهش مصرف هزینه‌های برق خواهد شد، همچنین پنجره دوجداره آلومینیومی ثابت به دلیل طراحی‌های مدرن و گرافیکی جلوه‌ای بسیار زیبا به ساختمان می‌بخشند.

کاربردهای پنجره آلومینیومی ثابت

پنجره دوجداره آلومینیومی ثابت علاوه بر نوردهی، می‌توانند برای زیباسازی و طراحی داخلی محیط‌های متنوع ساختمانی مورد استفاده قرار گیرند. این پنجره‌ها را می‌توان در هر ساختمان و محیطی نصب کرد.

برخی از محیط‌هایی که می‌توان از پنجره‌های ثابت در آن‌ها استفاده کرد، عبارت‌اند از:

  • آلاچیق
  • گلخانه
  • بالکن و پاسیو
  • کارخانه
  • پنجره‌های تک حالته
  • لنگه درب‌های ثابت
  • پوشش‌های سقفی برای طراحی داخلی
  • ساختمان‌های مسکونی، اداری و تجاری

بیشتر بدانید: تبدیل پنجره دوجداره لولایی به کشویی

کاربردهای پنجره آلومینیومی ثابت

نگهداری از پنجره های ثابت

مراقبت از پنجره‌های آلومینیومی دوجداره بسیار ساده است و به توجه به چند نکته ضروری نیاز دارد:

برای تمیز کردن این نوع درب و پنجره‌ها، بهتر است از مواد شوینده ملایم و پارچه نرم استفاده کنید. در غیر این صورت، سطح پنجره خطر اسیدی شدن و دچار خراشیدگی می‌شود.

اگر بخار در قسمت داخلی پنجره ایجاد شود، درزگیرها را بررسی کنید؛ زیرا این ممکن است نشانه‌ای از خرابی در آنها باشد.

توجه داشته باشید که در صورت نیاز به تعویض پنجره دوجداره آلومینیومی ثابت، این کار حتماً باید توسط تخصص‌مندان و کارشناسان مربوطه انجام شود. شما می توانید برای اطلاعات بیشتر به وبسایت یو پی وی سی پلاس مراجعه کنید یا با شماره های موجود بر روی وبسایت تماس بگیرید.

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top