skip to Main Content
5/5 - (1 امتیاز)

برای برخی از افراد امکان تبدیل پنجره دوجداره لولایی به پنجره کشویی مطرح است. آیا امکان ایجاد چنین تغییری وجود دارد و چه عللی برای انجام این تغییر وجود دارد؟

پنجره‌های دوجداره لولایی و کشویی، از نوع‌های محبوب و متداولی هستند که در این روزها بسیار مورد اقبال قرار گرفته اند.

چرا تبدیل پنجره دوجداره لولایی به کشویی ممکن نیست؟

موانع متعددی وجود دارد که تبدیل پنجره دوجداره لولایی به کشویی را غیر ممکن می کند؛ اگر بخواهیم اصلی ترین این موارد را نام ببریم به مواردی زیر خواهیم رسید:

  • تفاوت در یراق آلات
  • تفاوت در ضخامت و ابعاد شیشه
  • تفاوت در لاستیک درزبندی

در ادامه بیشتر به این موارد تفاوت خواهیم پرداخت.

بیشتر بدانید: قیمت پنجره دوجداره قوس دار

چرا تبدیل پنجره دوجداره لولایی به کشویی ممکن نیست؟

تفاوت یراق آلات پنجره دوجداره لولایی و کشویی

یکی از مواردی که مانع تبدیل پنجره دوجداره لولایی به کشویی می شود، تفاوت یراق آلات پنجره دوجداره لولایی و کشویی است. پنجره‌های دوجداره در شکل‌ها و نوع‌های مختلفی ساخته می‌شوند که هرکدام از آن‌ها از ابزارها، یراق آلات و تجهیزات متفاوت و خاصی استفاده می‌کنند.

به عنوان مثال، پروفیل‌های مورد نیاز در درب و پنجره‌های دوجداره از آلومینیوم، UPVC، PVC، ورق گالوانیزه و … تهیه می‌شوند که هرکدام از آن‌ها دارای خصوصیات منحصر به فرد خود هستند و از یراق آلات خاصی استفاده می‌کنند.

پروفیل‌ها و یراق آلاتی که در پنجره دوجداره لولایی به کار می‌آید، کاملا با پنجره‌های کشویی متفاوت است. به همین خاطر است که نمی‌توان آن‌ها را به یکدیگر تغییر داد. تنها می‌توان آن‌ها را به طور کامل جایگزین کرد.

پروفیل‌های استفاده شده در هر دو پنجره مشابه به یکدیگر است اما پروفیل‌ها در پنجره‌های لولایی از نظر شکل هندسی، لوازم و … با پنجره‌ی کشویی تفاوت دارد.

ضخامت شیشه و ابعاد آن

دیگر موردی که از تبدیل پنجره دوجداره لولایی به کشویی جلوگیری می کند، ضخامت شیشه و ابعاد آن است. این فکر که شیشه‌های دوجداره‌ای که برای پنجره‌ی لولایی مورد استفاده قرار می‌گیرند را برای پنجره‌های کشویی هم بتوان به کار برد، کاملا غلط است. حتی اگر اندازه عرض و ارتفاع پنجره‌ها یکسان باشد.

سعلاوه بر این اتصال گوشه‌ی پنجره‌ها و کنج آن‌ها، کاری است که به صورت اختصاصی روی هرکدام از پنجره‌ها در کارخانه صورت می‌گیرد. شما بایستی پس از تبدیل پنجره دوجداره لولایی به کشویی، اقدام به خرید شیشه دوجداره مناسب برای آن کنید.

تفاوت یراق آلات پنجره دوجداره لولایی و کشویی

لاستیک های درزبندی پنجره لولایی و کشویی

لاستیک‌هایی که برای درزگیری پنجره دوجداره به کار می‌روند با هم تفاوت دارند و این مورد نیز جلوی تبدیل پنجره دوجداره لولایی به کشویی را می گیرد؛ مکانیزم باز و بسته شدن این لاستیک ها متفاوت است و این مکانیزم در پنجره‌های کشویی اینگونه است که روی یک محور افقی حرکت می‌کنند.

بنابراین لاستیک درزبندی آن کاملا متفاوت از لولایی خواهد بود. انتخاب لاستیک درزبندی با کیفیت و مرغوب علاوه بر جلوگیری از نفوذ گرما و سرما به داخل خانه، می‌تواند از ورود گرد و غبار نیز جلوگیری کند.

لاستیک درزبندی پنجره چیست؟

در بالا و برای تبدیل پنجره دوجداره لولایی به کشویی به لاستیک درزبندی پنجره اشاره شد؛ افرادی که در شهرهای بزرگ مانند تهران زندگی می‌کنند باید از لاستیک‌های درزبندی برای پنجره‌های خود استفاده کنند.

اگر بخواهیم عایق بندی و درزبندی این دو پنجره را با هم مقایسه کنیم باید بگوییم که در پنجره‌های لولایی، از لاستیکی به نام EPDM استفاده می‌کنند. این لاستیک‌ها هنگام بستن پنجره کاملا به هم فشار می‌آیند و از نظر عایق بندی عالی هستند.

اما پنجره‌های کشویی از آنجایی که هیچ فشاری روی لاستیک‌های درزبندی نمی‌آورند، نمی‌توان انتظار عایق بندی مناسبی را از آن‌ها داشت.

علاوه بر این در برخی از پنجره‌های کشویی هیچ دستگیره‌ای نصب نشده و باز و بسته کردن آن برای برخی از افراد سخت است. اگر به دنبال پنجره‌های کشویی هستید که عایق بندی کاملی دارند، بهتر است که به سراغ نوع فولکس واگنی بروید.

بیشتر بدانید: شیشه رفلکس چیست و چه کاربردی دارد؟

یکی از مواردی که مانع تبدیل پنجره دوجداره لولایی به کشویی می شود، تفاوت یراق آلات پنجره دوجداره لولایی و کشویی است. پنجره‌های دوجداره در شکل‌ها و نوع‌های مختلفی ساخته می‌شوند که هرکدام از آن‌ها از ابزارها، یراق آلات و تجهیزات متفاوت و خاصی استفاده می‌کنند.

پنجره دوجداره کشویی بهتر است یا لولایی

پنجره دوجداره کشویی بهتر است یا لولایی

حال که در مورد عدم امکان تبدیل پنجره دوجداره لولایی به کشویی گفته شد، شاید قصد داشته باشید یک کدام از این پنجره ها را تهیه کنید و برایتان سؤال باشد که پنجره دوجداره کشویی بهتر است یا لولایی؟

پنجره های دوجداره کشویی و لولایی در برخی موارد با هم متفاوت هستند. عایق بندی و قیمت نهایی برای هر کدام از پنجره های دوجداره لولایی و کشویی مختلف است.

عایق بندی در پنجره های دوجداره لولایی نسبت به نوع کشویی کیفیت بهتری دارد. به طور دقیق تر در پنجره های لولایی از لولا برای پنجره ها استفاده می شود تا بتوان اصطکاک بین فریم و لنگه در هنگام باز و بسته کردن را کم کرد. پنجره های کشویی از قیمت نهایی بالاتری نسبت به نوع لولایی برخوردار هستند.

شما می توانید برای خرید بهترین و با کیفیت ترین پنجره های دوجداره به وبسایت یو پی وی سی پلاس مراجعه کرده و با شماره های موجود بر روی وبسایت تماس بگیرید.

 

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top