skip to Main Content
5/5 - (1 امتیاز)

پروفیل‌های آلومینیومی معمولا از آلیاژهای مختلفی تولید می‌شوند که متداول‌ترین آنها سری 6000 و 8000 هستند. بهترین برند پروفیل آلومینیوم پنجره ضمن برخورداری از آلیاژ مناسب باید دارای مقاومت حرارتی، انعطاف پذیری، جلا گرفتن و مواردی از این دست باشد.

آلومینیوم به دلیل خواص منحصر به فرد از جمله وزن سبک، مقاومت بالا، ضد زنگ بودن و قابلیت بازیافت، کاربردهای فراوانی در صنعت ساختمان و در و پنجره دارد. انتخاب بهترین برند پروفیل آلومینیوم پنجره نقش مهمی در به عمل آمدن این ویژگی ها دارد.

ویژگی‌های پروفیل آلومینیومی مرغوب

ویژگی‌هایی منحصر به فردی در بهترین برند پروفیل آلومینیوم پنجره وجود دارد که باعث ماندگاری و محبوبیت آن در بازار شده است. برخی از این ویژگی‌ها عبارتند از:

  1. شکل‌پذیری و انعطاف: بهترین برند پروفیل آلومینیوم پنجره امکان ساخت طرح‌ها و مدل‌های متنوع را فراهم می‌کند و بر این اساس دست تولید کننده پنجره برای تولید متنوع باز و حق انتخاب مشتری نیز وسیع تر می شود.
  2. مقاومت حرارتی و عایق صوتی: پروفیل‌های آلومینیومی ترمال بریک باعث جلوگیری از هدر رفت انرژی می شوند و عایق صوتی در ساختمان ایجاد می کنند. بدیهی است بهترین تولید کننده باید این پروفیل را تولید و عرضه کند.
  3. مقاومت در برابر تابش آفتاب: آلومینیوم مقاومت بالایی در برابر تابش آفتاب دارد. این ویژگی به پروفیل‌های آلومینیومی اجازه می‌دهد تا در برابر نور مستقیم آفتاب و تغییرات دمایی مقاومت کنند.
  4. خاصیت ضدآتش: اگر تولید کننده پروفیل آلومینیومی را به خوبی آنادایز کند، خاصیت عدم اشتعال آن بیشتر می شود و به هنگام بروز حادثه مانع از گسترش آتش‌سوزی می‌شود.
  5. تنوع رنگ و ظاهر زیبا: پروفیل‌های مرغوب آلومینیومی در انواع رنگ‌ها و جلوه‌ها قابل تهیه است. این امکان به معماران و ساکنان ساختمان اجازه می‌دهد تا نمای ساختمان را با رنگ‌ها و طرح‌های مورد علاقه خود تنظیم کنند و به زیبایی و استایل ساختمان افزوده شود.

بیشتر بدانید: نمایندگی پنجره وین تک در کرج با قیمت ارزان و اقساطی

ویژگی‌های پروفیل آلومینیومی مرغوب

بهترین پروفیل آلومینیوم و خاصیت آنادایز

نوع روکش به کار رفته در بهترین برند پروفیل آلومینیوم پنجره بسیار حائز اهمیت است. روکش باید براق و صاف باشد و نباید پس از مدتی استفاده، به سرعت خط و خش ببیند؛ در غیر اینصورت، نشانگر کیفیت پایین پروفیل خواهد بود.

برای اینکه پروفیل روکش و محافظی خوب پیدا کند، باید حتما آنادایز شود. بنابراین، انتخاب پروفیل با روکش با کیفیت و مقاوم می‌تواند تأثیر مهمی در عمر و ظاهر زیبای پنجره‌های آلومینیومی داشته باشد.

آلیاژ بهترین برند پروفیل آلومینیوم پنجره

آلیاژ پروفیل های آلومینیومی در دو سری معروف 6000 و 8000 عرضه می شوند، ویژگی هایی که این دو سری را نسبت به سایر پروفیل های آلومینیومی خاص می کند در زیر آمده است.

  1. پروفیل‌های سری 6000 از آلیاژ آلومینیوم حاوی منیزیم و سیلیسیم ساخته می‌شوند. درصد منیزیم در این سری حدود 1 درصد است.
  2. سری 8000 دارای درصد بالاتری از منیزیم و سیلیسیم هستند. میزان منیزیم در این سری حدود 1.2 تا 1.5 درصد می‌باشد.
  3. با افزایش درصد منیزیم و سیلیسیم، استحکام کششی و مقاومت پروفیل‌ها افزایش می‌یابد.
  4. پروفیل‌های 8000 سخت‌تر از سری 6000 هستند و مقاومت بیشتری در برابر خمش و فشار دارند.
  5. سری 8000 برای مصارفی که نیاز به استحکام و سختی بالاتر دارند، مانند در و پنجره‌های بزرگ یا سازه‌های پیچیده‌تر، توصیه می‌شود.
  6. سری 6000 بیشتر برای کاربردهای عمومی و متوسط مورد استفاده قرار می‌گیرد.

آلیاژ بهترین برند پروفیل آلومینیوم پنجره

ضخامت بهترین پروفیل پنجره آلومینیومی

یکی دیگر از جوانبی که باید درباره شناخت بهترین برند پوفیل آلومینیوم پنجره مورد توجه قرار دهید، ضخامت ورق پروفیل است. این ضخامت باید به گونه‌ای باشد که بتوان شیشه دوجداره را بر روی آن نصب کرد و استحکام کافی را فراهم نماید.

تفاوت پروفیل ترمال بریک و نرمال

در یک دسته‌بندی شناخته شده، پروفیل‌های پنجره آلومینیومی به دو دسته اصلی، یعنی پروفیل‌های نرمال و ترمال بریک، تقسیم می‌شوند. پروفیل نرمال، در پنجره‌های آلومینیومی، دارای طراحی باریک بوده و خاصیت عایق‌بندی ندارد.

در مقابل پروفیل پنجره آلومینیومی ترمال بریک دارای مقاومت بالا در برابر انتقال حرارت و سرما است و این خاصیت با استفاده از تیغه پلی آمید در ساختار پنجره به دست می‌آید. بهترین برند پروفیل آلومینیوم پنجره این نوع پروفیل ها را عرضه می کند.

بیشتر بدانید: قیمت پنجره آلومینیومی معمولی

ضخامت بهترین پروفیل پنجره آلومینیومی

نکته پایانی

در این مطلب به ویژگی های بهترین برند پروفیل آلومینیوم پنجره پرداختیم، اگر تولید کننده در و پنجره آلومینیومی محصول خود را با ویژگی های بیان شده در اختیار شما قرار داد، برای ساخت محصول خود از بهترین پروفیل موجود در بازار استفاده کرده است.

شما می توانید برای تهیه پنجره های آلومینیومی تولید شده با بهترین برند پروفیل آلومینیوم به وبسایت یو پی وی سی پلاس مراجعه کرده و با ما تماس بگیرید.

 

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top