skip to Main Content
5/5 - (1 امتیاز)

عملکرد شیشه رفلکس به این صورت است که نور از هر دو طرف به آن وارد شده و از هر دو طرف هم خاصیت آینه‌ای به خود می‌گیرد، بنابراین سمت بازتاب نور در شب و روز با یکدیگر متفاوت است.

شیشه‌های با خاصیت بازتابی با نام شیشه رفلکس شناخته می‌شوند. این شیشه ها که نور را بازتاب می دهند در نمای ساختمان‌ها به‌کار گرفته می‌شوند و از دیده شدن فضای داخلی ساختمان جلوگیری می کنند.

شیشه رفلکس چه تفاوتی با شیشه معمولی دارد؟

معمولاً برای نمای ساختمان‌ها و درب و پنجره‌ها هر دو نوع شیشه‌های معمولی و رفلکس به کار گرفته می شود. در شیشه‌های معمولی، یک سوی شیشه از سمت دیگر آن مشخص است اما در شیشه رفلکس، یک طرف شیشه مانند آینه عمل می‌کند.

از آنجایی که شیشه‌های رفلکس در طول روز دید بیرون به داخل را محدود می‌کند، نیازی به کشیدن پرده‌ها نیست و این مورد امتیازی بسیار مهم برای شیشه رفلکس به حساب می آید.

بیشتر بدانید: قیمت پروفیل خام upvc

شیشه رفلکس چه تفاوتی با شیشه معمولی دارد؟

مکانیزم شیشه رفلکس

شیشه های رفلکس به دلیل استفاده از آلیاژهای خاص در ترکیب خود قابلیت تغییر رنگ و درصد انعکاس دارند. این شیشه‌ها با نام شیشه‌های انعکاسی یا شیشه‌های آینه‌ای نیز شناخته می‌شوند.

عملکرد شیشه رفلکس بر پایه نور است، به این معنا که هر قسمتی از شیشه که در معرض نور بیشتری قرار گیرد، به عنوان یک سطح آینه عمل می‌کند، در حالی که سمت دیگرش مشابه شیشه‌های معمولی است.

نمای بیرونی این شیشه ها در روز عملکرد همچون آینه عمل می کنند و این کارکرد در شب برعکس می‌شود، یعنی قسمت داخل ساختمان به عنوان یک سطح آینه ای عمل کرده و از دیده شدن ساختمان جلوگیری خواهد کرد.

کاربردهای شیشه رفلکس

از انواع شیشه رفلکس پنجره با رنگ های مختلف برای فضاهای مختلفی استفاده می شود. بخشی از این کاربردها عبارتند از:

  • اتاق‌هایی که رو به نور نامطلوب خورشید دارند
  • استفاده در آزمایشگاه های شیمی و بیولوژی
  • اتاق بازجویی متهمین
  • نمای ساختمان‌ها
  • راهرو ورودی ساختمان
  • ساخت پارتیشن شیشه ای دوجداره اختصاصی
  • دکوراسیون داخلی و نمای شیشه ای خارجی ساختمان ها
  • فضاهای داخلی و خارجی

انواع شیشه رفلکس چیست؟

انواع شیشه رفلکس چیست؟

به طور کلی چند نوع شیشه رفلکس پنجره داریم که عبارتند از:

  • شیشه رفلکس طلایی
  • شیشه رفلکس برنز
  • شیشه رفلکس نقره ای یا آینه ای
  • شیشه رفلکس سوپر سیلور (فقط نقره ای)
  • شیشه آینه‌ای دودی

تقاضای خرید و نصب شیشه رفلکس در سه رنگ طلایی، نقره ای و دودی بیشتر از برنز و سوپر سیلور است که در این بین خاصیت رفلکتیو شیشه آینه ای دودی کمتر است.

ممکن است تصور کنید که در بین شیشه های بالا، نوع طلایی از بالاترین رفلکس برخوردار است، ولی در حقیقت این عملکرد برای شیشه های نقره ای به نسبت سایر شیشه های رفلکس بیشتر است.

شیشه رفلکس سکوریت و دکوراتیو

اگر قصد استفاده از پنجره دوجداره در ابعادی بزرگ‌تر دارید، بهتر است از شیشه های رفلکس سکوریت استفاده کنید، زیرا مقاومت شیشه های سکوریت از نوع معمولی بسیار بیشتر است، بنابرین احتمال شکستن شیشه رفلک دوجداره از نوع سکوریت بسیار پایین می آید.

نوع دیگر شیشه رفلکس پنجره، دکوراتیو رنگی است که در آن با استفاده از دستگاه سندبلاست طرح های مختلفی روی شیشه ایجاد می شود.

 

شیشه رفلکس دوجداره چیست؟

شیشه رفلکس دوجداره چیست؟

امروزه در بسیاری از ساختمان ها شیشه دوجداره به کار گرفته می شود و به کارگیری شیشه رفلکس برای پنجره دوجداره نیز ممکن است.

شیشه رفلکس پنجره دوجداره بر خلاف شیشه های رفلکس ساده دارای ضخامت زیادی هستند و معمولاً داخل پنجره دوجداره قرار می گیرند، به گونه ای که در نمای خارجی شیشه رفلکس قرار می گیرد و در نمای داخلی شیشه ساده.

بیشتر بدانید: پنجره upvc مشکی

نکته پایانی

در این مطلب به شیشه رفلکس و کاربردهای آن پرداختیم؛ قیمت این شیشه ها بسته به ضخامت، رنگ، ابعاد و تک جداره، دوجداره یا سیکوریت بودن متفاوت است.

شما می توانید برای تهیه انواع پنجره و شیشه های دوجداره به وبسایت یو پی وی سی پلاس مراجعه کرده و با شماره های موجود بر روی وبسایت تماس بگیرید.

 

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top