skip to Main Content
5/5 - (1 امتیاز)

پنجره دوجداره خم یا هلال در سال های اخیر بیشتر مورد استفاده قرار گرفته اند و در انواع مختلفی به کار می روند که در این بین پنجرع هلالی معمولی ویترینی و مسجدی بیشتر مورد توجه بوده است.

شاید اینگونه تصور شود که پنجره های هلالی یا قوس دار بیشتر برای خانه های سنتی به کار می روند اما چنین نیست و این پنجره ها بر خانه های مدرن نیز تاثیر بی نظیری دارند. در ادامه بیشتر به این نوع پنجره ها پرداخته ایم.

نوع پروفیل در پنجره دوجداره خم یا هلال

نوع پروفیل در پنجره دوجداره خم یا هلال

پنجره‌های قوسی می‌توانند به ارتفاع پنجره‌های لولایی و با عرض پنجره‌های سایبانی ساخته شوند. این نوع پنجره، با ترکیب صحیح با سایر مدل‌ها، علاوه بر جلب زیبایی، امکان تهویه‌هوای مطبوع را نیز فراهم می‌سازد.

یکی از ویژگی‌های برجسته در پروفیل‌های دوجداره UPVC، توانایی انعطاف پذیری و قابلیت ساخت در اشکال هندسی مختلف مانند هلالی، مثلثی، ذوزنقه، دایره، بیضی و قوس‌دار با تنوع بسیار زیاد است. بنابراین پروفیل برای پنجره دوجداره خم یا هلال همان نوع UPVC است و روش کار فرق دارد.

بیشتر بدانید: قیمت پنجره دوجداره قوس دار

 

روش های خم کردن پروفیل پنجره دوجداره

برای ساخت پنجره دوجداره خم یا هلالی، پروفیل را با استفاده از دستگاهی خاص و برای مدتی معین به دمای حدود ۱۵۰ درجه سانتی‌گراد می رسانند. پس از گذشت زمان معین و ایجاد انعطاف‌پذیری لازم بر روی پروفیل، آن را از دستگاه بخار خارج کرده و روی میز شابلون قرار می‌دهند تا شکل و فرم مورد نظر آن به دست آید.

روش دیگر برای ساخت پنجره دوجداره هلالی به کارگیری قالب است. در این روش قالب هایی مخصوص مغز پروفیل و دو قسمت داخلی و خارجی آن را احاطه کرده و مانع پیچش و تاب خوردگی پروفیل در زمان داغ شدن یا انتقال پروفیل می شود.

انواع خم و هلال در پنجره دوجداره

انواع خم و هلال در پنجره دوجداره

اندازه‌گیری و برداشت الگو از محل نصب پنجره دوجداره خم یا هلال کاری تخصصی است و باید توسط کارشناسان حرفه‌ای انجام شود. علاوه بر این، برای تولید یک خم استاندارد، نیازمند تجهیزات و ماشین‌آلات خاص است تا بتوان پروفیل UPVC را بدون اعوجاج، تغییر رنگ و اشکال در ساختار را با زاویه‌ای دلخواه خم کرد.

همانطور که گفته شد پروفیل‌های UPVC به خوبی از قابلیت شکل‌پذیری برخوردار بوده و به صورتی نامحدود به انواع اشکال هندسی همچون هلالی، مثلثی، ذوزنقه، دایره و بیضی در می آیند.

خم های زیر را می توان برای پنجره های دوجداره ایجاد کرد:

  1. هلال
  2. نیم دایره
  3. آرک
  4. بیرونی
  5. درونی
  6. بیضی
  7. ویترینی

 

دستگاه خم کن پروفیل پنجره دوجداره

به وسیله دستگاه خم‌کن، هلال ها و خم‌های بزرگ تا ۶ متر بر روی پنجره‌های دوجداره UPVC نصب شده و در اصل امکان ایجاد خم‌های بزرگ و یکپارچه را برای پنجره دوجداره خم یا هلال فراهم می کنند.

عملکرد دستگاه خم پروفیل UPVC به دو صورت حرارتی و با استفاده از روغن داغ یا گلیسیرین است. یکی از مزایای اجرای خم پروفیل‌ها با استفاده از حرارت نسبت به دستگاه‌های دیگر، کاهش ریسک کثیف شدن پروفیل‌هاست و در نتیجه شکل ظاهری اولیه به خوبی حفظ می شود.

برای ساخت پنجره دوجداره خم یا هلالی، پروفیل را با استفاده از دستگاهی خاص و برای مدتی معین به دمای حدود ۱۵۰ درجه سانتی‌گراد می رسانند. پس از گذشت زمان معین و ایجاد انعطاف‌پذیری لازم بر روی پروفیل، آن را از دستگاه بخار خارج کرده و روی میز شابلون قرار می‌دهند تا شکل و فرم مورد نظر آن به دست آید.

پنجره دوجداره هلالی مسجدی

پنجره مسجدی یکی از انواع پنجره دوجداره خم یا هلالی است و در کنار پنجره ویترینی یکی از انواع گران‌قیمت آن ها به شمار می رود؛ قیمت این پنجره بر حسب تعداد هلال های آن تعیین می شود.

نکته دیگری که در قیمت هلال ویترینی پنجره نقش دارد، میزان خم شدگی شیشه است. در حقیقت برای این پنجره به همان مقدار که پروفیل خم می شود، شیشه نیز خم خواهد شد و به همین دلیل هزینه خم شیشه نیز به هزینه تمام شده آن اضافه می شود.

مزایای پنجره دوجداره هلالی

مزایای پنجره دوجداره هلالی

بارزترین ویژگی پنجره دوجداره هلالی زیبایی نمای ساختمان است. این پنجره به راحتی با مدل های دیگر پنجره ها تلفیق می شوند.

نوع دیگری از پنجره دوجداره خم یا هلالی نیز وجود دارد که به پنجره دوجداره لمینت معروف است. این نوع پنجره از مواد نگهدارنده و براق کننده بی نیاز است و در مقابل نور خورشید از مقاومت بالایی برخوردار است. این نوع پنجره ها تا 75 درصد نیز در برابر آلودگی صوتی و گرد و غبار ساختمان شما را عایق می کند.

بیشتر بدانید: پنجره سایز بزرگ چیست و چه ابعادی دارد؟

نکته پایانی

در این مطلب به پنجره دوجداره خم یا هلالی پرداختیم؛ این پنرجه های قوس دار ضمن ایجاد نمایی بسیار چشم نواز برای ساختمان شما، آن را در برابر سرما، گرما، گرد و غبار و صدا عایق می کند.

شما می توانید برای سفارش بهترین پنجره های دوجداره به وبسایت یو پی وی سی پلاس مراجعه کرده و برای اطللاعات بیشتر با شماره های موجود بر روی وبسایت تماس بگیرید.

 

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top