skip to Main Content
5/5 - (1 امتیاز)

سهولت نصب پنجره upvc یکی از مشخصه ها و  مزایای مهم این نوع از درب و پنجره های می باشد.

نصب درب و پنجره های upvc با استفاده از پیچ و مهره  و به چهار چوب فلزی، بتنی، چوبی، آلومینیومی و…. براحتی و در كمترين زمان صورت ميگيرد و بوسيله تزريق فوم و سيليكون فواصل و شکافها پر ميگردد.

شیوه نصب پنجره upvc بصورت سریع و بدون تخریب درب و پنجره دوجداره UPVC باعث شده که در تعمیرات ساختمانها و آپارتمانهای قدیمی پنجره های قدیمی را تعویض کرده و از درب و پنجره های دو جداره یو پی وی سی استفاده شود.

این کار با کمترین زمان و بدون تخریب انجام می پذیرد .
این امر به ما این امکان را می دهد که براحتی درب و پنجره های قدیمی خود را با درب و پنجره های UPVC تعویض کنیم.
نصب پنجره دوجداره بدون تخریب UPVC یو پی وی سی و پنجره آلومینیومی با شیشه های دو جداره یا سه جداره در ساختمان ها بسیار فراگیر شده و بدیهی است مزایای فراوان و زیبایی آن دلیل این گسترش بوده است.

نصب پنجره upvc

با نصب پنجره دوجداره در حقیقت شما به دنبال دوام و استحکام بیشتر همراه با زیبایی نما هستید، بد نیست برای داشتن کیفیت مطلوب، نصب پنجره را به افراد متخصص و حرفه ای بسپارید.

برای نصب پنجره دوجداره یو پی وی سی باید به چند نکته توجه داشت، ازجمله اینکه پنجره قابلیت تحمل بار هایی که قبل و بعد از استفاده به آن وارد می شود را داشته باشد.

نکات مهم برای نصب پنجره UPVC بدون تخریب

برای اینکه پنجره دو‌جداره را به راحتی تعویض کنند، در مرحلۀ اول تمام قاب اصلی پنجره را برش داده و آن را خارج می‌کنند. لازم به ذکر است در این مرحله قاب اصلی پنجره قدیمی خارج نمی‌شود و صرفاً قاب درونی پنجره یا شیشۀ آن خارج می‌شود. نصب پنجره upvc به طریقی صورت می‌گیرد که تمامی بخش‌های آن باید مطابق با ابعاد پنجرۀ اصلی باشد.

به همین دلیل اندازه گیری قبل از تعویض و نصب پنجره دوجداره اهمیت بسیار زیادی دارد. هنگامی که پنجره دوجداره قبلی از فریم اصلی خود خارج شود، به وسیله ابزارهایی مانند مهره و پیچ و میخ، پنجره دوجداره را به جای آن نصب می‌کنند. در برخی موارد، هنگام نصب پنجره upvc ممکن است ابعاد پنجره نصب شده از ابعاد پنجرۀ قبلی کوچک‌تر شود. به این معنا که به دلیل وجود فریم برای پنجره و در دو‌جداره و اضافه شدن به فریم پنجره قدیمی ابعاد شیشه کوچک‌تر به نظر برسد.

کی از نکات مهم برای نصب پنجره دوجداره UPVC پاکسازی محل نصب است و پس از آن قرار دادن چهارچوب پنجره و تراز کردن آن و تقسیم بادخور می باشد.

ایجاد سوراخ های مناسب در محل نصب پنجره یکی از مواردی است که باید توجه و دقت بیشتری به آن داشت تا کیفیت و تمیزی کار تضمین شود و سپس یراق آلات بررسی شوند.

ثابت کردن پنجره دوجداره یو پی وی سی با استفاده از پیچ های مناسب و متناسب با وزن پنجره و درزبندی با تزریق فوم و چسب مخصوص نیز از درجه اهمیت بالایی برخوردارند.

نصب شیشه ها و انداختن زهوار، کندن برچسب ها و لیبل های پروفیل در قسمت هایی که بعد از انداختن شیشه دسترسی به آن ها مشکل است و همچنین رگلاژ پنجره UPVC نکات مهم برای نصب پنجره دوجداره یو پی وی سی می باشند.

برای نصب پنجره upvc روی پنجره قدیمی باید این نکته را در نظر گرفت که فریم در چهارچوب پنجره باید آهنی باشد تا علاوه بر مقاومت بالا، پنجره بهتر پیچ شده و استحکام بیشتری داشته باشد.

نصب پنجره upvc

نکات مهم در مراحل نصب پنجره upvc

استفاده از فریم آهنی

تا جای ممکن از فریم های آهنی (فریم انتظار) استفاده شود. از اهم مزیت های فریم آهنی این است که دهانه بسیار دقیقی و محکمی برای نصب پنجره دوجداره upvc ایجاد می نماید که این امر باعث کیپ بودن پنجره نسبت به فریم آهن می شود، در ساخت فریم های آهنی بهتر است از پروفیل های ۶۰*۳۰ و یا ۵۰*۳۰ استفاده گردد، گوشه های فریم های آهن با قید مناسب بسته شده و در فریم های ارتفاع و عرض بالای ۲۵۰۰ حتما از ستون موقت استفاده گردد تا در زمان کار گذاشتن فریم ها در صورت هرگونه فشار و یا در زمان بارگیری و تخلیه فریم ها هیچ گونه آسیبی نبیند.

استفاده از ضد زنگ

استفاده از ضد زنگ و رنگ کاری فریم های اهن بسیار مهم بوده و موجب جلوگیری از زنگ زدن فریم آهن می شود . مهمتر اینکه زنگ زدن فریم آهنی باعث ریختن رنگ زنگ بر روی پروفیل ها می شود, بنابراین ضدزنگ یادتان نرود

استفاده از تراز و شاقل

بسیار دقت شود در زمان نصب فریم های آهنی این فریم حتما ابزارز تراز و شاقول کار گذاشته شود در صورتی که فریم های آهن به صورت صحیح کار گذاشته نشود و به دلیل اینکه پنجره یو پی وی سی دقیقا روی فریم آهن نصب می گردد پس از نصب پنجره،بازشو پنجره در زمانی که باز می شود در محل ثابت قرار نمی گیرد (پنجره باز و یا بسته می شود, خلاصه از ما گفتن بود

نصب فریم پنجره در وسط دیوار

در صورتی که سازندگان محترم بتوانند در زمان اجرای فریم آهن آن را در وسط دیوار نصب نمایند بصورتی که هم سطح با گچ نشود، کیفیت در انتهای کار متمایز خواهد شد. مورد دیگر اینکه در زمان اجرای نما اگر بتوانند لبه سنگ به اندازه نیم سانت متراژ از فریم آهن بالاتر باشد هرگونه فاصله ای بین پنجره یو پی وی سی و فریم آهن پوشیده خواهد شد.

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top