skip to Main Content
5/5 - (1 امتیاز)

در ادامه بررسی خواهیم کرد که در چه زمانی باید تعویض شیشه پنجره دوجداره انجام شود. یا پنجره بطور کامل تعویض شود.

شیشه ‌ها شکسته و یا ترک خورده باشند

وقتی شیشه ای ترک می خورد از لحاظ ایمنی و امنیت بسیار خطرناک می باشد و ممکن است هر لحظه بریزد و خورد شود. از طرف دیگر این نوع شیشه ها عملکرد نامناسبی دارند و انرژی را هدر می دهند. به همین دلیل در صورت مشاهده ترک بر روی شیشه پنجره دوجداره حتما نسب به تعویض آن اقدام نمایید.

تعویض شیشه پنجره دوجداره

آب بندی و عایق بندی نامناسب

یکی از دلایل عمده استفاده از پنجره دوجداره دسترسی به فضای بیرونی بدون در نظر گرفتن شرایط جوی می باشد. اما زمانی که این نوع شیشه ها آب بندی و عایق بندی خوبی نداشته باشند، در زمان لمس کردن آن سرما و گرمای بیرون را حس خواهید کرد. گاهی اوقات نیز در زمان ایستادن کنار پنجره، تغییرات دما را احساس خواهید کرد. علاوه بر این مشکلات صدای بیرون را به راحتی خواهید شنید. در این وضعیت پروفیل مخصوص، آب بندی ها، یراق آلات، فریم، قاب پنجره دوجداره، لوازم درزگیری و غیره کیفیت خود را از دست داده اند و موجب نفوذ غبار های معلق و آب به داخل محیط خانه خواهند شد. در نتیجه در این شرایط بهتر است هر چه سریعتر نسبت به تعویض آن اقدام نمایید.

تعویض پنجره دوجداره وقتی باز و بسته شدن درب پنجره به سختی انجام می گیرد

اگر درب پنجره دوجداره سفت شده است و به سختی باز و بسته میشود و همچنین سرما از اطراف لنگه های درب وارد محیط خانه می شود، بهتر است ابتدا درب و پنجره خود را رگلاژ نمایید. رگلاژ کردن معمولا در 90 درصد مواقع مشکل را حل خواهد کرد. اما اگر مشکل شما حل نشد نسبت به تعویض آن اقدام کنید.

تعویض پنجره دوجداره قدیمی

تعویض شیشه پنجره دوجداره وقتی پنجره های دوجداره زیاد بخار می کند

اگر پنجره upvc زیاد بخار می کند، بهتر است تعویض شیشه پنجره دوجداره انجام شود. هنگامی که هوا سر است و یا زمانی که مشغول آشپزی هستید، روی شیشه های پنجره بخار می نشیند. این بخار کردن اصلا طبیعی نیست و باید آن را تعویض کنید.

پنجره upvc از دو لایه شیشه تشکیل شده است و در حالت عادی نباید بخار بر روی آن بنشیند. البته قبل از تعویض آن بررسی کنید که بخار از کجا آمده است؟

بخار روی شیشه در واقع بخار آبی است که  در هوای خانه وجود دارد. بخار آب وقتی با جسم سردی برخورد می کند، تبدیل به مایع می شود. وقتی شیشه بخار می کند، بیشتری نگرانی برای این است که عایق بودن شیشه از بین رفته باشد.

اگر بخار در قسمت بیرونی شیشه می باشد، عایق بودن پنجره به خوبی عمل کرده است و هوای گرم داخل خانه به بیرون نمی رود. اگر قسمت داخلی شیشه بخار کرده است باید قسمت تهویه خانه را بررسی کنید. اما اگر بین دو شیشه پنجره دوجداره را بخار گرفته است، عایق بودن شیشه دچار مشکل شده است و باید تعویض شیشه پنجره دوجداره را در نظر بگیرید. این اتفاق معمولا برای پنجره های دوجداره قدیمی می افتد.

 

از لحاظ اقتصادی تعویض کردن شیشه پنجره دوجداره به صرفه است؟

تعویض کردن شیشه پنجره دوجداره ممکن است در ابتدا به نظر هزینه اضافی باشد، اما این امر باعث امنیت، راحتی و بهره وری از انرژی خواهد شد.

هزینه تعویض شیشه دوجداره

شیشه‌های پنجره دوجداره دارای انواع مختلف می‌باشند که هر یک مناسب برای استفاده در مکان‌های خاصی خواهند بود. اگر قصد تعویض شیشه پنجره دوجداره خود را دارید می‌توانید از ما راهنمایی گرفته و از قیمت آن مطلع شوید.

 

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top