skip to Main Content
5/5 - (1 امتیاز)

شیشه دوجداره با اتصال دو قاب شیشه‌ای موازی به یکدیگر و تزریق گاز بین آن دو ساخته می شود. شیشه دوجداره طرح دار نیز از دسته این شیشه ها بوده با این تفاوت که شمایل جذاب تری دارد.

شیشه های دوجداره به منظور ایجاد محفظه‌ای همگن از هوای خشک یا گاز بین یک یا چند جداره استفاده می‌کند و به دلیل استحکام سازه‌ای بسیار اثربخش هستند. این اثر بخشی مرتبط با انرژی و صدا به مدد شیشه دوجداره طرح دار به زیبایی و نما نیز گسترش می یابد.

مزیت فنی شیشه دوجداره دارای طرح

از لحاظ فنی می توان گفت که تفاوتی بین شیشه دوجداره طرح دار و انواع دیگر آن وجود ندارد در واقع محفظه خالی همگن در فضای میان دو شیشه باعث کاهش قابل توجهی در انتقال گرما، سرما، و صدا به داخل ساختمان می‌شود.

در اصل تزریق گازها به داخل این محفظه خالی، شیشه دوجداره را به یک عایق حرارتی و صوتی ایده‌آل تبدیل می‌کند. با تأثیر گذاری قابل ملاحظه بر کاهش اتلاف انرژی، شیشه دوجداره به عنوان یکی از راهکارهای اصلی در ذخیره گرمایش و سرمایش، و همچنین کنترل صدا در ساختمان‌ها به شمار می‌رود.

بیشتر بدانید: قیمت پنجره آلومینیومی معمولی

شیشه دوجداره طرح دار یا دکوراتیو

شیشه دوجداره طرح دار یا دکوراتیو

شیشه‌های چاپی یا شیشه های دوجداره طرح‌دار، پس از شیشه‌های رنگی، جزو پرمصرف‌ترین انواع شیشه‌های دکوراتیو به شمار می‌آیند. جذابیت این نوع شیشه به دلیل قابلیت بالا و انعطاف در طراحی و نقش‌پذیری آن است. این شیشه ها پذیرای هر طرح و نقشی هستند و افراد می توانند برای به تصویر کشیدن طرح مورد نظر خود این شیشه ها را انتخاب کنند.

دامنه کاربران شیشه دوجداره طرح دار یا دکوراتیو گسترده است. مثلاً سازمان‌ها، کارخانه‌ها، و نهادهای دولتی و خصوصی می توانند شیشه دوجداره با برند چاپ شده خودشان را در ابعاد مختلف نصب کنند.

نکته جالب اینجاست که شیشه دکوراتیو چاپی هم می‌تواند به عنوان پارتیشن عمل کند و هم ویژگی‌های تبلیغاتی را دارا باشد. در زمینه دکوراسیون داخلی فضاهای مسکونی، شیشه‌های طرح‌دار دوجداره و چندجداره را در بخش‌های مختلف نظیر آشپزخانه، حمام، نشیمن، اتاق خواب و … نصب می‌کنند.

شیشه دوجداره سنتی

نوعی دیگر از شیشه دوجداره طرح دار شیشه های سنتی است. شیشه دوجداره سنتی یا همان آینه رنگی، یک نوع خاص از آینه است که به رنگی خاص تزئین شده و در واقع یکی از انواع شیشه‌های دکوراتیو محسوب می‌شود.

در گذشته، نوع تک جداره این شیشه‌ها به عنوان بخشی از دکوراسیون داخلی و تزئینات معماری در خانه‌های قدیمی ایرانی مورد استفاده قرار می‌گرفت، اما امروزه بازهم این تزئینات سنتی توجه فراوانی از سوی افراد با ذوق جلب کرده و در طراحی منازل خود از این نوع شیشه استفاده می‌شود.

تولید شیشه دوجداره با طرح دکوراتیو در ایران بر اساس استاندارد ملی کشور صورت می‌پذیرد. در ایجاد این استاندارد، تا جای ممکن به استانداردهای صنعتی پیشرفته و بین‌المللی توجه شده است.

شیشه دوجداره اسپندرال

شیشه دوجداره اسپندرال

این نوع شیشه دوجداره طرح دار با انجام فرآیند پخت سرامیکی بر روی مواد شیشه و در انواع رنگ‌ها تولید می‌شود. چاپ سرامیکی بر روی این شیشه‌ها باعث ایجاد یک لایه غیرشفاف می‌شود، که فضای پشت آن از دید مشاهده‌گران مخفی می‌ماند. شیشه اسپندرال می‌تواند به صورت تک‌جداره، دوجداره، یا در ساختار شیشه لمینیت مورد استفاده قرار گیرد.

شیشه های سند بلاست

شیشه‌های سندبلاست با اعمال لایه‌برداری از روی سطح شیشه با استفاده از اسپری شن نرم، تولید می‌شوند. این لایه‌برداری باعث مات شدن سطح شیشه می‌گردد. فرآیند سندبلاست با بهره‌گیری از تجهیزات اتوماتیک پیشرفته اجرا می‌شود.

انواع دیگر شیشه دوجداره طرح دار

انواع دیگر شیشه دوجداره طرح دار

از جمله دیگر شیشه های دوجداره طرح دار می توان به موارد زیر اشاره کرد:‌

  • شیشه فوتولمینت: ‌فوتولمینیت کردن شیشه به معنای ایجاد یک طرح گرافیکی داخل شیشه با استفاده از لمینیت است.
  • شیشه طرح شکسته: از این شیشه طرح دار در کف پله یا برخی پارتیشن ها استفاده می شود و البته مقاومت آن بسیار زیاد است.
  • شیشه با شبکه تزئینی: در این نوع شیشه دوجداره طرح دار شبکه های تزئینی با استفاده از پروفیل منقسم در داخل شیشه طرح ایجاد می کند.

بیشتر بدانید: محاسبه وزن درب و پنجره آلومینیومی

نکته پایانی

در این مطلب به شیشه دوجداره طرح دار پرداختیم؛ این شیشه ها از لحاظ کارکرد همچون شیشه های دوجداره معمولی است اما از لحاظ زیبایی بسیار پیشرو تر از شیشه های دوجداره معمولی است.

شما می توانید برای خرید بهترین و با کیفیت ترین پنجره ها به وبسایت یو پی وی سی پلاس مراجعه کنید.

 

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top