skip to Main Content
5/5 - (1 امتیاز)

رنگ بندی پنجره ترمال بریک رنگی بستگی به نوع رنگ آمیزی آن دارد. اگر از روش آنادایز استفاده شود، رنگ‌های موجود معمولاً خاکستری، مشکی، طلایی، برنزی و نقره‌ای هستند.

اگر از روش رنگ پودری استفاده شود، رنگ‌های موجود بر اساس کد‌های RAL هستند که شامل رنگ‌های مختلفی مانند سفید، قرمز، آبی، سبز، زرد و غیره هستند. همچنین اگر از روش رنگ دکورال استفاده شود، رنگ‌های موجود شامل طرح‌های چوبی و سنگی هستند که شبیه به مواد طبیعی هستند.

روش های رنگ آمیزی پنجره ترمال بریک

همانطور که گفته شد رنگ بندی پنجره ترمال بریک رنگی بر اساس روش رنگ آمیزی آن صورت می گیرد. این پنجره‌ها از روش‌های مختلفی برای رنگ‌آمیزی استفاده می‌کنند که به سه دسته کلی تقسیم می‌شوند:

  • رنگ آمیزی آنادایز: این روش با ایجاد یک لایه اکسید بر روی پروفیل آلومینیومی، مقاومت در برابر خوردگی و خراش را افزایش می‌دهد. این روش برای مناطق گرم و خشک مناسب‌تر است.
  • رنگ آمیزی پودری: این روش با پاشیدن رنگ پودری بر روی پروفیل آلومینیومی و پخت آن در کوره، ظاهری زیبا و هموار را ایجاد می‌کند. این روش دارای تنوع رنگی بالایی است و با محیط زیست سازگار است.
  • رنگ آمیزی دکورال: این روش یک نوع رنگ آمیزی پودری است که با اعمال طرح‌های مختلف بر روی پروفیل آلومینیومی، ظاهری شبیه به چوب یا سنگ را ایجاد می‌کند. این روش برای معماری‌های سنتی و ایرانی اسلامی مناسب‌تر است.

بیشتر بدانید: رنگ بندی پنجره دوجداره

روش های رنگ آمیزی پنجره ترمال بریک

آنادایز کردن پنجره ترمال بریک

آنادایز کردن پنجره ترمال بریک یکی از روش های رنگ بندی پنجره ترمال بریک رنگی است. این روش بر اساس واکنش‌های شیمیایی انجام می‌شود.

در روش آنادایز پروفیل‌های آلومینیومی را در استخرهای رنگ غوطه ور می‌کنند. رنگی که روی پروفیل ایجاد می‌شود به مدت زمانی که پروفیل در استخر باقی می‌ماند بستگی دارد. به همین خاطر ممکن است رنگ‌ها اندکی با هم متفاوت باشند. رنگ بندی ترمال بریک بر پایه آنادایز معمولاً خاکستری، مشکی، طلایی، برنزی و نقره‌ای است.

تفاوت رنگ بندی پنجره ترمال بریک در روش آنادایز و پودری

رنگ پادرکوتینگ یا پودری دارای کد یا RAL هستند و دقیقاً همان رنگ روی پروفیل پیاده می شود. رنگ آنادایز و رنگ پودری هم از نظر کیفیت یکسان هستند.

برای کسانی که به تفاوت جزئی رنگ ها حساس هستند بهتر است برای رنگ کردن پنجره و درب خود از رنگ پودری استفاده کنند تا رنگ دلخواهشان را دقیقاً روی پروفیل ببینند. در مقابل رنگ بندی پنجره ترمال بریک رنگی بر پایه آنادایز از رنگ کرم (شامپاینی) تا رنگ مشکی متغیر است.

تفاوت رنگ بندی پنجره ترمال بریک در روش آنادایز و پودری

رنگ بندی دکورال

یکی دیگر از انواع رنگ بندی پنجره ترمال بریک رنگی بر پایه رنگ بندی دکورال است. رنگ دکورال یک نوع رنگ پودری است که برای رنگ‌آمیزی درب و پنجره آلومینیومی استفاده می‌شود. این رنگ به عنوان رنگ اصلی و زمینه روی پروفیل پیاده شده و سپس در کوره پخته می‌شود.

رنگ دکورال دارای طیف رنگی گسترده‌ای است و امکان دارد طرح‌های مختلفی روی پروفیل ایجاد کند. این رنگ علاوه بر افزایش تنوع رنگ روی پروفیل، باعث می‌شود محصول نهایی در برابر عوامل جوی و اشعه فرابنفش مقاوم‌تر باشد.

بیشتر بدانید: بهترین برند پروفیل آلومینیومی

قیمت پنجره ترمال بریک بر حسب رنگ بندی

قیمت پنجره ترمال بریک بر حسب رنگ بندی

قیمت پنجره ترمال بریک رنگی به عوامل مختلفی مانند نوع پروفیل آلومینیومی، جنس و رنگ آن، ابعاد و متراژ آن، نوع بازشو و یراق آلات آن بستگی دارد. برای محاسبه دقیق قیمت پنجره ترمال بریک رنگی، بهتر است با کارشناسان فروش یو پی وی سی پلاس تماس بگیرید و بر پایه مختصات فنی پروژه خود، اطلاعات لازم را دریافت کنید.

اما به طور کلی، می‌توان گفت که رنگ بندی پنجره ترمال بریک رنگی بر پایه روش آنادایز معمولاً گران‌تر از رنگ‌هایی هستند که بر اساس روش پودری یا دکورال انجام می‌شوند. این رنگ‌ها شامل رنگ‌های خاکستری، مشکی، طلایی، برنزی و نقره‌ای هستند.

رنگ‌هایی که بر اساس روش پودری یا دکورال انجام می‌شوند، دارای تنوع رنگی بالایی هستند و بر اساس کد‌های RAL هستند. این رنگ‌ها شامل رنگ‌های سفید، قرمز، آبی، سبز، زرد، چوبی، سنگی و غیره هستند.

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top