skip to Main Content
5/5 - (1 امتیاز)

در بسیاری از مواقع، برای نظافت پنجره، لازم است لنگه‌های پنجره را باز کنیم، در این بین نحوه در آوردن پنجره دوجداره ریلی بسیار اهمیت دارد.

دشواری در نظافت پنجره های دوجداره از نوع ریلی به دلیل این است که لنگه‌ها بر روی یکدیگر قرار می‌گیرند. این امر باعث می‌شود که دسترسی آسان به هر دو لنگه وجود نداشته باشد و افراد برای باز کردن پنجره دوجداره ریلی مجبور به زحمت بیشتری باشند.

در آوردن پنجره دوجداره ریلی بیشتر برای شرایطی لازم است که از پشت به پنجره دسترسی وجود نداشته باشد. به عنوان مثال در تراس به خوبی می توان این پنجره ها را تمیز کرد اما در شرایطی که تراس پشت پنجره نباشد مجبور خواهید بود تا پنجره را از جا در آورده و آن را تمیز کنید.

باز کردن پنجره دوجداره ریلی

در آوردن پنجره ریل آهنی مشکل‌ساز و دشوار است. حتی پس از جدا کردن آن، ممکن است به وضعیت اصلی خود بازنگردد و مشکلاتی را به وجود بیاورد.

در حال حاضر، تولید این نوع پنجره‌ها متوقف شده و با پنجره‌های جدید جایگزین شده است و بسیاری از افراد بیشتر به دنبال نحوه درآوردن پنجره دوجداره ریلی هستند تا نوع ریلی آهنی.

بیشتر بدانید: پنجره سایز بزرگ چیست و چه ابعادی دارد؟

در آوردن پنجره دوجداره ریلی تک جداره

در آوردن پنجره دوجداره ریلی تک جداره

در حال حاضر، این نوع پنجره‌ها نیز قدیمی شده و جایگزین‌های دیگری پیدا کرده‌اند. پنجره کشوی تک جداره آلومینیومی، بر خلاف نوع اول، به سهولت از محل خود خارج شده و باز نصب می‌شود.

با توجه به وزن کم پروفیل و استفاده از شیشه تک جداره، کافی است با فشار اندک لنگه، پنجره را به سمت بالا فشار داده و آن را از روی ریل اصلی خود خارج کنید. خروج پنجره به شما این امکان را می‌دهد که به نظافت آن بپردازید و پس از انجام این کار، با سهولت آن را به جای خود بازنصب کنید.

نحوه درآوردن پنجره دوجداره ریلی چگونه است؟

روش خارج کردن و درآوردن پنجره کشویی دوجداره آلومینیومی، به نحوی مشابه با نوع تک جداره عمل می‌کند. با این حال، تفاوتی کوچک وجود دارد، و این است که وزن شیشه دوجداره و همچنین پروفیل اندکی بیشتر است. به همین دلیل نیاز به اعمال فشار بیشتر برای جداسازی لنگه بازشو از فریم اصلی وجود دارد.

نحوه درآوردن پنجره دوجداره ریلی چگونه است؟

در آوردن پنجره ریلی ترمال بریک و نرمال

نحوه خروج و درآوردن پنجره دوجداره ریلی UPVC، آلومینیومی نانترمال و آلومینیومی ترمال بریک با سایر پنجره‌ها متفاوت است. بسیاری از افراد برای انجام این کار از کمک یک نصاب استفاده می‌کنند؛ اما در صورتی که نصاب در دسترس نباشد و نیاز به خروج پنجره احساس شود، می‌توان از آچار آلن استفاده کرده و لنگه بازشو را به سمت بالا حرکت داد.

این کار باعث خروج لنگه پنجره کشویی از جای خود می‌شود. البته، رگلاژ پنجره دوجداره به کمی پیچیدگی دارد، بنابراین برای انجام این عمل نیز باید به این نکته توجه کرد.

بیشتر بدانید: قیمت پنجره آلومینیومی معمولی

نحوه تمیز کردن پنجره دوجداره

نحوه تمیز کردن پنجره دوجداره

علاوه بر آنچه درباره نحوه درآوردن پنجره دوجداره ریلی گفته شد، تمیز کردن این پنجره نیز مطرح است. بنابراین پس از آشنایی با روش‌های درآوردن پنجره دوجداره کشویی، مناسب است به بررسی مواد مناسب برای تمیزکاری آن بپردازیم.

یکی از روش‌های موثر برای تمیزکردن پنجره دوجداره کشویی، استفاده از بخارشوی است. این دستگاه قادر است تمام درزها و جداره‌های باریک پنجره را تمیز کرده و هر نوع گرد و غباری را از روی آن حذف کند.

همچنین، استفاده از ترکیب جوش شیرین و سرکه نیز برای تمیزکاری پنجره دوجداره کشویی مناسب می‌باشد. در صورت عدم دسترسی به بخارشوی، ترکیب سرکه و جوش شیرین می‌تواند برای تمیزکاری شیارها و دیگر بخش‌های پنجره مورد استفاده قرار گیرد. در نهایت، پس از انجام نظافت پنجره دوجداره کشویی، آن را به دقت در جای خود قرار دهید.

شما می توانید برای سفارش بهترین و با کیفیت ترین پنجره های یو پی وی سی به وبسایت یو پی وی سی پلاس مراجعه کنید.

 

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top