skip to Main Content
5/5 - (3 امتیاز)

پارتیشن دوجداره upvc به صورت دیوارهایی کاذب است که برای محیط های اداری کاربرد دارد. این پارتیشن های دوجداره شامل ترکیبی از شیشه و فریم upvc هستند.

ایجاد عایق صوتی بسیار قوی، جلوه بصری مناسب و حفظ حریم محیط از جمله ویژگی های سیستم پارتیشن دوجداره upvc است که ساختاری شبیه به پنجره دوجداره دارند.

سیستم پارتیشن دوجداره upvc

پارتیشن را صفحاتی از جنس های مختلف تشکیل داده است که هدف سرهم شدن این صفحات، جداسازی بخش های متفاوت فضا و محیط است. امروزه شاهد مدل های متنوعی از پارتیشن ها هستیم، که در این میان پارتیشن های دو جداره upvc یکی از مدرن ترین و به روز ترین ها به حساب می آیند.

سیستم پارتیشن upvc دو جداره همانند پنجره upvc عمل می کند؛ با این تفاوت که سازه فریم در این پارتیشن ها به نسبت پنجره بزرگتر است. همچنین به کارگیری شیشه های سیکوریت دوجداره ضمن ایجاد حریم خصوصی، باعث عایق صوتی و حرارتی در محیط می شود.

بیشتر بدانید: قیمت پنجره یو پی وی سی رنگی

تفاوت پارتیشن دوجداره و تک جداره

تفاوت پارتیشن دوجداره و تک جداره

یکی از مهم ترین تفاوت های بین پارتیشن دوجداره upvc و تک جداره مرتبط با عملکرد آن ها است. پارتیشن تک جداره برای مکان های کم رفت و آمد و خلوت استفاده می شود اما پارتیشن دوجداره برای فضاهای شلوغ و پر سر و صدا کاربرد دارد.

از لحاظ نصب و راه‌اندازی نیز پارتیشن های دوجداره به دلیل استفاده از متریال خاص، سنگین تر هستند بنابراین برای نصب آن ها باید از نصاب هایی کاربلد کمک بگیرید تا پارتیشن به درستی قرار بگیرد.

علاوه بر این ها یک مزیت پارتیشن های دوجداره این است که به دلیل مقاوم بودن ساختار، نیازی به ستون ندارند، در مقابل برای پارتیشن تک جداره، باید ستونی مقاوم در نظر گرفته شود.

متریال مصرفی برای پارتیشن upvc

مهم ترین ماده اولیه برای ساخت پارتیشن دوجداره upvc، پلی وینیل کلراید یا pvc است؛ علاوه بر pvc، از ترکیباتی نظیر روانسازها، پلیمرهای افزودنی و رنگدانه ها در ساخت پارتیشن upvc استفاده می شود. این ترکیبات باعث بهبود مقاومت، دوام و زیبایی محصول نهایی می شوند.

برای ساخت قاب پارتیشن، از تیرهای با پروفیل مخصوص pvc استفاده می شود. دو جداره اصلی با فاصله مناسب از هم قرار می گیرند و با پر کردن فضای میانی با مواد عایق حرارتی عایق بندی می شوند.

 

متریال مصرفی برای پارتیشن upvc

کاربرد پارتیشن دوجداره

پارتیشن دوجداره upvc همچون دیگر پارتیشن ها برای جدا کردن فضاها به کار می رود. با استفاده از این پارتیشن های دوجداره به راحتی می توان فضایی جداگانه را ایجاد کرد.

همچنین در محبط هایی چون کتابخانه و بیمارستان یا اتاق جلسات که به سکوت بیشتری نیاز است، از این نوع پارتیشن ها که دارای عایق صوتی هستند استفاده می شود و به این ترتیب محیطی ساکت ایجاد می شود.

شیشه های مناسب برای پارتیشن

به طور کلی از انواع شیشه می توان برای پارتیشن دوجداره upvc استفاده کرد، از جمله شیشه های مات، تریپلکس، صاف و رنگی که هر کدام ویژگی های خاصی دارند؛ به عنوان مثال شیشه مات سبب کاهش دید و شخصی سازی فضا می شود.

همچنین شیشه تریپلکس از لحاظ ساختاری بسیار مستحکم و چند لایه است. علاوه بر این، شیشه صاف در برابر نوسانات دما و شوک های دینامیکی مقاوم است و شیشه های رنگی علاوه بر زیبایی بیشتر، سبب جلوگیری از بازتابندگی و ورود اشعه های مضر به ویژه اشعه uv می شوند.

مزایای استفاده از پارتیشن upvc

مزایای استفاده از پارتیشن upvc

پارتیشن دوجداره upvc ویژگی های بسیاری دارد که پیشتر به آن ها اشاره شد، ولی اگر بخواهیم به اختصار این ویژگی ها را صورت بندی کنیم، چنین می شود:

  • قابلیت استفاده از انواع درب‌های شیشه‌ای، تمام چوب و ترکیبی
  • عدم وجود محدودیت در ارتفاع سازه و تجهزات
  • امکان اجرای طرح‌ها و آرم‌های مختلف به طور سند بلاست در فضای میانی
  • قابلیت نصب پارتیشن upvcتا زیر سقف
  • امکان اجرای انواع شیشه بر روی سازه
  • قیمت اقتصادی و مناسب
  • عایق صدا و صوت تا ۷۰ درصد
  • نصب سریع و آسان بدون ایجاد آلودگی
  • جا‌به‌جایی آسان و به دفعات بسیار زیاد
  • رنگ‌بندی و طرح‌های زیبا و متفاوت

بیشتر بدانید: مراحل نصب پنجره آلومینیومی

نکته پایانی

در این نوشتار تلاش شد در مورد پارتیشن دوجداره upvc صحبت شود؛ همانطور که گفته شد این پارتیشن ها دارای قابلیت فراوانی هستند و می توان از آن ها در محیط اداری بهره گرفت.

شما می توانید برای انتخاب انواع پنجره های آلومینیومی و یو پی وی سی به سایت یو پی وی سی پلاس سر بزنید. مجموعه تولیدی یو پی وی سی پلاس یکی از تولیدکنندگان قدیمی و با سابقه کاری بالا در حوزه ساخت انواع درب و پنجره های دو جداره است.

استفاده از مواد اولیه مرغوب، طراحی های دقیق و مهندسی ساز و بهره مندی از بروزترین تکنولوژی ساخت باعث شده تا همواره رضایت مشتریان خود را بدست آورد.

در صورتی که نیاز به استعلام قیمت پنجره دوجداره upvc دارید می توانید با شماره های قرار داده شده در وب سایت یا با استفاده از فرم تماس با ما در منو سایت تماس حاصل فرمایید.

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top