skip to Main Content
5/5 - (4 امتیاز)

یکی از اصلی ترین اجزای دستگیره پنجره دوجداره، دستگیره آن است. امروزه می توان انواع دستگیره پنجره دوجداره را یافت. فقط بسته به این دارد که چه نوع کاربری از پنجره دوجداره خود انتظار داشته باشید.

همانطور که اشاره شد می توان دستگیره پنجره دو جداره را در انواع مختلفی پیدا کرد؛ دستگیره های یک طرفه، دو طرفه، باریک دو طرفه، هتلی، مخفی، دستگیره موشکی و دستگیره درب سرویسی از انواع دستگیره پنجره دوجداره است.

اهمیت انواع دستگیره پنجره دوجداره

دستگیره پنجره upvc یکی از مهمترین یراق آلات این پنجره‌ ها به حساب می آید. در نتیجه کیفیت ساخت این دستگیره ها تاثیر زیادی در کارایی پنجره دوجداره یعنی صرفه جویی انرژی و جلوگیری از ورود سر و صدا دارد.

بی شک پنجره یکی از مهم ‌ترین بخش‌ های هر ساختمان است که علاوه بر تأمین نور، به نوعی ویترین ساختمان بوده و همچنین عایق بندی آن را نیز بر عهده دارد از این رو توجه به یراق آلات به ویژه انواع دستگیره پنجره دوجداره  بسیار اهمیت دارد.

بیشتر بدانید: نکات مهم در خرید پنجره آلومینیومی استاندارد

اهمیت انواع دستگیره پنجره دوجداره

دستگیره های یک طرفه و دو طرفه پنجره دوجداره

پراستفاده‌ترین نوع از انواع دستگیره پنجره دوجداره، مدل یک طرفه آن است. این دستگیره که در یک طرف پنجره نصب می‌شود، در دو نوع ساده و سکوئستیک تولید می‌شود.

در قسمت بالایی این دستگیره‌ها یک قفل وجود دارد که به راحتی قابل باز شدن است، بنابراین دستگیره‌های دو طرفه از امنیت بالایی برخوردار نیستند.

هنگامی که پنجره یا درب دوجداره از دو طرف قابل باز شدن باشد، از دستگیره دو طرفه استفاده می‌کنند. این نوع دستگیره قیمت پایینی دارد و به همین دلیل بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

با توجه به موارد گفته شده، اگر امنیت برای‌تان مهم است، بهتر است از دستگیره‌های یک طرفه یا سوئیچی استفاده کنید.

دستگیره باریک دو طرفه

یکی از دیگر از انواع دسنگره پنجره دوجداره، نوع باریک و دوطرفه است. دستگیره باریک دو طرفه مشابه دستگیره دو طرفه معمولی است با این تفاوت که پیج و هندل باریک تری دارد. دستگیره‌ های باریک دو طرقه معمولاً برای پنجره‌ هایی که رو به بیرون باز می‌شوند مورد استفاده قرار می گیرند.

دستگیره هتلی و دستگیره درب سرویسی

دستگیره موشکی و مخفی

دیگر مورد از انواع دستگیره پنجره دوجداره، دستگیره های موشکی است. به عبارتی دیگر اگر پنجره در جایی قرار گرفته باشد که دسترسی به آن سخت باشد  بهترین راه استفاده از دستگیره نوع موشکی است. دستگیره موشکی با استفاده از یک ضامن پنجره را بسته نگه می‌دارد و مانند چفت عمل می‌کند.

همچنین یک مورد دیگر از انواع دستگیره پنجره دوجداره نوع مخفی آن است که در پنجره‌های دوجداره ریلی بسیار کاربرد دارد. از آنجا که دیگر انواع دستگیره‌ها در پنجره‌های ریلی و دو ریلی مانع باز و بسته شدن پنجره می‌شوند، در این پنجره‌ها دستگیره مخفی به کار می رود.

دستگیره هتلی و دستگیره درب سرویسی

یکی دیگر از انواع دستگیره پنجره دوجداره، دستگیره هتلی است؛ این دستگیره دارای امنیتی بسیار بالا است و به همین دلیل در هتل‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. دستگیره های هتلی اهرم بازشو ندارند.

و دست آخر باید به دستگیره مخصوص درب سرویس‌های بهداشتی اشاره کرد. این دستگیره‌ها از دو طرف باز و بسته می‌شوند اما از سمت داخل امکان قفل شدن دارند.

قیمت انواع دستگیره پنجره دوجداره

قیمت انواع دستگیره پنجره دوجداره

به طو کلی عواملی چند از جمله نوع دستگیره، کیفیت ساخت، طراحی دستگیره، یراق آلات داخلی استفاده شده در دستگیره، و نوع قفل در تعیین قیمت دستگیره پنجره نقش دارند. همانطور که در متن هم اشاره شد برخی از انواع دستگیره‌ پنجره دوجداره قیمت پایینی دارند و به همین دلیل توجه خریداران زیادی را جلب می‌کنند.

هرچند که این دستگیره‌ های ارزان در زمان کوتاهی خراب شده و نیاز به تعویض پیدا می‌کنند. پس اگر می‌خواهید دستگیره پنجره خریداری کنید سعی کنید از محصولات برندهای معروف استفاده کنید. همچنین خودتان نیز باید در نگهداری دستگیره پنجره دوجداره کوشا باشید تا بتوانید زمان طولانی تری از آن بهره‌برداری کنید.

بیشتر بدانید: نحوه شستشوی توری پلیسه تک فریم و دبل فریم

نکته پایانی

در این مطلب تلاش کردیم به انواع دستگیره پنجره دوجداره بپردازیم؛ همانطور که گفته شد کیفیت این دستگیره ها بر حسب قیمت و همچنین نوع کاربری پنجره متفاوت خواهد بود.

شما می توانید برای سفارش بهترین انواع دستگیره پنجره دوجداره به وبسایت یو پی وی سی پلاس مراجعه کنید. مجموعه تولیدی یو پی وی سی پلاس یکی از تولیدکنندگان قدیمی و با سابقه کاری بالا در حوزه ساخت انواع درب و پنجره های دو جداره است.

استفاده از مواد اولیه مرغوب، طراحی های دقیق و مهندسی ساز و بهره مندی از بروزترین تکنولوژی ساخت باعث شده تا یو پی وی سی پلاس همواره رضایت مشتریان خود را بدست آورد.

در صورت نیاز به استعلام قیمت پنجره دوجداره upvc می توانید با شماره های قرار داده شده در وب سایت یا با استفاده از فرم تماس با ما در منو سایت تماس حاصل فرمایید.

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top