skip to Main Content
5/5 - (1 امتیاز)

اگر بخواهیم اصلی ترین هویت پنجره دوجداره را نام ببریم، باید به ویژگی عایق بودن آن اشاره کنیم و از همین رو بهترین روش درزگیری پنجره دوجداره همواره اهمیت دارد و اصلی ترین معیار و دغدغه در انتخاب این نوع پنجره ها است.

عایق بودن پنجره دوجداره تنها مختص گرما و سرما نیست بلکه یک عایق بندی و درزگیری مناسب سبب حداکثر جلوگیری از ورود صدا و آلودگی هوا خواهد شد.

تفاوت درزگیری پنجره دوجداره و معمولی

پیش از آنکه بخواهیم به بهترین روش درزگیری پنجره دوجداره بپردازیم، باید به این نکته اشاره کرد که پنجره دوجداره آن طور که در مورد پنجره های قدیمی تصور می کنیم نیاز به نوار درزگیر و یا نایلون کشیدن ندارد.

در حقیقت فرایند درزگیری پنجره دوجداره پیش از نصب این پنجره و به هنگام ساخت صورت می گیرد. با این حال گاه گداری کار از محکم کاری عیب نمی کند! در ادامه به برخی از این محکم کاری ها اشاره کرده ایم.

بیشتر بدانید: علت زوزه کشیدن پنجره دوجداره

بهترین روش درزگیری پنجره دوجداره برای جلوگیری از ورود آب

معمولاً بهترین روش درزگیری پنجره دوجداره جهت جلوگیری از ورود آب باران به ویژه در فصل زمستان و بهار، استفاده از لاستیک مخصوص درب و پنجره های دوجداره است.

این نوار یا به عبارتی لاستیک درزگیر دارای باکیفیت ترین مواد خام و همچنین پروپلین اتیلن دین مونومرمی است. اگر از اسم عجیب غریبش بگذریم، این نوع مواد موجب مقاومت سیستم پنجره های دوجداره در برابر فشار هوا و تحمل اختلاف دمایی بالا و همچنین ورود آب خواهد شد و عایق بندی این نوع پنجره را تضمین می کند.

بهترین روش درزگیری پنجره دوجداره؛ چسب ماستیک

چسب ماستیک؛ دیگر روش درگیری پنجره دوجداره

دیگر متریالی که می توان آن را بهترین روش درزگیری پنجره دوجداره دانست، استفاده از چسب ماستیک است. چسب کاستیک در اصل یک نوع چسب سیلکون است.

این چسب به مدد خواص و ویژگی هایش، در مقایسه با چسب هایی همچون نوع پلیمری، درزبندی بهتر | حاصل می کند و بیشترین استفاده را برای عایق بندی پنجره های دوجداره دارد. سیلیکون و اکسیژن مهم ترین مواد تشکیل دهنده ی این چسب  هستند.

بیشتر بدانید: ارزان ترین قیمت پنجره دوجداره

روش استفاده از چسب ماستیک

هنگامی که کار نصب پنجره ها به پایان برسد باید از چسب ماستیک استفاده کرد. البته بهتر است که انجام این کار را به نصاب  پنجره بسپارید.

پیش از زدن چسب، باید دور تا دور پنجره کاملا تمیز و عاری از گرد و خاک باشد. همچنین این سطح باید کاملا خشک باشد تا به راحتی چسبیده و محکم شود.

دوجداره 3 1

رگلاژ و درزگیری پنجره دوجداره

بی راه نیست اگر بهترین روش درزگیری پنجره دوجداره را اجرای خود فرایند نصب بدانیم! در این مرحله اهمیت رگلاژ گردن پنجره دو چندان است و اگر پنجره ما از نوع کشویی باشد این اهمیت صد چندان نیز می شود.

استفاده از یراق آلات مرغوب را در این زمینه نمی توان نادیده گرفت. به عبارتی دیگر اگر درب و پنجره دوجداره به درستی رگلاژ نباشند، نمی‌توانند عایق خوبی برای هوا و صدا باشند.

بیشتر بدانید: از بین بردن بخار شیشه دوجداره و دلیل بوجود آمدن آن

نکاتی مهم در درزگیری پنجره دوجداره

اینکه از چسب ماستیک، نوار درزگیر، رگولاژ یا ترکیبی از این ها به مثابه بهترین روش درزگیری پنجره دوجداره استفاده کنیم خود یک سوی بحث است اما سوی دیگر این سکه هم نکاتی وجود دارد.

نکته اول اینکه اگر شکل خط درز پنجره مهم است، بعد از ریختن چسب روی شکاف و قبل از خشک شدن آن، باید درزگیر را با استفاده پشت قاشق یا چیزی همانند آن و البته آغشته به آب، صاف کنید. نکیته دیگر اینکه باید به آرامی و با دقت چسب درزگیر را روی محل درز بکشید تا یک خط صاف ایجاد کنید. و دست آخر آنکه از درزگیرهای انعطاف پذیر استفاده کنید تا احتمال انقباض آنها کمتر باشد.

 

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top