skip to Main Content
5/5 - (1 امتیاز)

امروزه تحولات بسیاری در زمینه استفاده از انواع سایبان برای پنجره دیده می شود؛ این تحول در مناطق مختلف و فضاهای باز به چشم می‌خورد. تغییرات سایبان ها نشان دهنده توسعه ویژگی‌ها و کاربردهای جدید در سایه بان است.

سایبان ها، به عنوان یک سازه متحرک یا ثابت و برای محافظ یکپارچه در برابر تأثیرات مختلف نظیر نور آفتاب، باد، باران، گردوخاک، برف و سایر عوامل محیطی به کار می روند بنابراین مثل دیگر ابزارهای مرتبط با پنجره همچون توری های پنجره دوجداره دارای اهمیت هستند. انواع سایبان برای پنجره با امکانات و ویژگی‌های منحصر به فرد تولید و در بازار عرضه می‌شوند.

انواع سایبان برای پنجره چه کاربردی دارد؟

سایبان، به عنوان یک سازه محافظ، در تامین ایمنی افراد، اشیا و سایر مولفه‌ها نقش بسیار مهمی ایفا می‌کند. این سازه در گذشته از موادی همچون پارچه و الواره‌های چوب ساخته می‌شد، اما امروزه با پیشرفت علوم و فناوری‌های مختلف، از مواد متنوعی نظیر پارچه، فلز، آلیاژ و مواد سنتز شده شیمیایی تولید می‌شود.

امروزه انواع سایبان برای پنجره در مدل‌های مختلفی نظیر ثابت، متحرک و نیمه متحرک به کار می‌روند. به طور کلی با توجه به فاکتورها و پارامترهای گوناگون و بیش از هرچیز بر اساس نحوه تحرک، می توان سایبان ها را به دو دسته ثابت و متحرک تقسیم کرد.

بیشتر بدانید: قیمت پنجره دوجداره ضد صدا

سایبان ثابت و کاربردهای آن

سایبان ثابت و کاربردهای آن

در دنیای مدرن، تلاش برای ایجاد فضاهایی کارآمد و انعطاف‌پذیر موجب به وجود آمدن دستگاه‌های حفاظتی پیشرفته همچون سایبان ها شده است. این سازه‌های متنوع به دلیل قابلیت‌ها و کاربردهای فراوان، نقش مهمی در تضمین امنیت و کارایی مکان‌های مختلف ایفا می‌کنند.

در این راستا، سایبان‌های ثابت را می توان یکی از مهمترین انواع سایبان برای پنجره قلمداد کرد؛ این سایبان ها در نقاطی معین و به صورت دائمی و بی‌تغییر در موقعیت خود نصب می شوند. سایبان های متحرک با تمرکز بر پایداری و استحکام، برای محافظت از فضاهای خاص به کار می‌روند و دیگر قابلیت تغییر و تنظیم ندارند.

کاربرد سایبان های متحرک برای پنجره

در کنار نوع ثابت، سایبان‌های متحرک نیز به شکل‌های مختلف بروز و ظهور داشته اند. این نوع سایبان‌ها به دو دسته‌ی “الکتریکی” و “مکانیکی” تقسیم می‌شوند.

سایبان‌های الکتریکی با استفاده از موتورهای توبلار کنترل می‌شوند و با استفاده از ریموت کنترل، امکان تغییر حالت وضعیت آن‌ها وجود دارد. به عنوان مثال، می‌توان از راه دور این سایبان‌ها را باز یا بسته کرد.

نوع دگیری از انواع سایبان برای پنجره، از دسته سایبان‌های متحرک مکانیکی است. این سایبان ها از اهرم برای تغییر حالت استفاده می‌کنند و در محیط‌های مختلف قابل اجرا هستند. سایبان‌های متحرک مکانیکی ضمن انطباق با شرایط محیطی مختلف، به گستره‌ی وسیعی از نیازهای امنیتی پاسخ می‌دهند.

کاربرد سایبان های متحرک برای پنجره

اجزای سایبان پنجره چیست؟

همانطور که اشاره شد سایبان‌ها ابزاری حیاتی در حفاظت و همچنین نمای ساختمان هستند. انواع سایه بان برای پنجره از اجزا متعددی تشکیل شده‌اند. چهار مؤلفه اصلی در اجزای سایبان را می توان به صورت زیر دسته بندی کرد:

  • پوشش سایبان: چتر سایبان، بخشی استوار و تشکیل شده از موادی همچون پارچه، فلز، پلاستیک، یونولیت و سایر متریالی است که علاوه بر زیبایی، در مقابل عوامل مختلف محیطی ایستادگی می‌کند.
  • چهارچوب: دیگر جزء مشترک در انواع سایبان برای پنجره، فریم اصلی یا چهارچوب است. ستون اصلی مسئولیت نگهداری و استحکام پوشش سایبان را بر عهده دارد. این بخش از سایبان، ساختاری مستحکم و کارآمد را ارائه می‌دهد.
  • بازوهای حرکتی: اجزاء حیاتی در ترکیب انواع سایبان برای پنجره، بازوها هستند که می‌توانند به صورت ثابت یا متحرک باشند. این عناصر با ارائه انعطاف و تنظیمات مختلف، توانایی پاسخگویی به شرایط محیطی را دارند.
  • موتور الکتریکی: موتور به عنوان قلبی پویا در سایه بان مسئولیت حرکت دادن بازوهای سایبان را بر عهده دارد. این قسمت، با ارائه قدرت حرکت وظایف گوناگونی برای سایه بان خلق می کند.

قیمت سایبان پنجره

قیمت سایبان پنجره

برخلاف دهه‌های گذشته که ساختار سایبان‌ها از جنس چوب و پارچه بود، امروزه متریال گوناگونی برای تولید این اجزا به کار گرفته می شود.

تغییرات در متریال تفاوت‌های قابل توجهی را در قیمت انواع سایبان برای پنجره رقم می زد. عوامل متعددی نظیر نوع سایبان (ثابت یا متحرک)، نوع کاربرد، حمل و نقل، ابعاد و اندازه، متریال، شرکت و برند تولید کننده، نرخ ارز و… بر قیمت سایبان پنجره تأثیر می گذارد.

بیشتر بدانید: استعلام قیمت درب و پنجره دوجداره

نکته پایانی

در این مطلب به انواع سایبان برای پنجره پرداخته شد. به طور کلی سایه بان به دو نوع متحرک و ثابت تقسیم بندی می شود.

شما می توانید برای خرید بهترین پنجره های دوجداره و تجهیزات آن ها به وبسایت یو پی وی سی پلاس مراجعه کنید.

 

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top