skip to Main Content
5/5 - (1 امتیاز)

توری پلیسه و ثابت دو نوع توری هستند که می‌توان در مقایسه قرار داد. در این مقاله ما به مقایسه توری پلیسه و ثابت خواهیم پرداخت. برای تهویه هوای خانه با هوای بیرون و ایجاد جریان هوایی بین داخل و خارج ساختمان معمولا پنجره ها را باز می‌گذارند که اینکار خود مشکلاتی را به وجود می‌آورد. حشرات و جانوران مزاحم با باز بودن پنجره ها به داخل خانه می‌آیند و باعث آزار ساکنین می‌شوند.

به گفته کارشناسان بهداشت به جای استفاده از حشره کش ها و مواد شیمیایی که برای سلامت انسان مضر است باید نصب توری پنجره دوجداره را انجام داد.

مقایسه توری پلیسه و ثابت

توری ثابت این توری ها به صورت ثابت بر روی پنجره دوجداره یو پی وی سی نصب می‌شوند. قیمت این توری ها بسیار مناسب بوده و از نظر اقتصادی به صرفه است. این توری ها را می‌توان بر روی درب و پنجره های دوجداره ای نصب نمود که باز و بسته شدن توری زیاد مهم نیست.

توری پلیسه از توری هایی است که به راحتی از راست به چپ و یا چپ به راست نصب می‌شوند. این توری ها هنگام بسته شدن مانند آکاردئون عمل می‌کنند.

جنس توری پلیسه جنس این توری ها از پلی استایرن یا فایبرگلاس است. در برخی موارد نیز جنس آنها مش اکرلیک است. مش اکرلیک باعث نرم شدن و انعطاف‌پذیر شدن توری پلیسه می‌شود.

پلی استایرن در این توری ها باعث افزایش عمر توری پلیسه می‌شود.

توری ثابت قابل باز شدن نیست و گرد و غبار را جذب می كند.

در فصول گرم، نمی توانیم توری را باز و بسته كنیم. این باعث كاهش عمر توری و دشواری در شستشو خواهد شد. اما در توری پلیسه، چنین مشكلاتی وجود ندارد. توری پلیسه را می توانیم در فصولی كه به توری نیاز نداریم، جمع كنیم. این خصوصیت باعث كم شدن گرد و غبار روی توری خواهد شد. یكی از مهم ترین مزیت های توری پلیسه این است كه دید محیط را كاهش نمی دهد. در واقع دید شما نسبت به محیط بیرون تا 95 درصد حفظ می شود. توری پلیسه همچنین به راحتی شسته می شود و این باعث افزایش عمر توری می شود. این توری ها را می توان بر حسب اندازه های پنجره دوجداره تهیه نمود.

در اینجا به برخی از این تفاوت‌ها اشاره می‌کنیم:

مقایسه ساختار توری پلیسه و ثابت

توری ثابت به صورت ثابت و فیکس روی پنجره های دوجداره یو پی وی سی نصب می‌شود. این توری ها را نمی‌توان جابجا یا جمع کرد. توری پلیسه به صورت کشویی و آکاردئونی روی پنجره های دوجداره نصب می‌شود. این توری ها را می‌توان به راحتی از راست به چپ یا بالعکس باز و بسته کرد.

مقایسه ساختار توری پلیسه و ثابت

مقایسه جنس توری پلیسه و ثابت

توری ثابت از فلزات سبک ساخته می‌شود. این توری ها مقاوم در برابر شرایط آب و هوایی نامناسب نیستند. توری پلیسه از پلی استایرن یا فایبرگلاس ساخته می‌شود. این توری ها مقاوم در برابر گرما، رطوبت، خوردگی و سایش هستند.

فاکتور قیمت در مقایسه توری پلیسه و ثابت

توری ثابت قیمت مناسب‌تر و اقتصادی‌تری نسبت به توری پلیسه دارد. این توری ها را معمولاً افراد کم‌بضاعت چاره خود میدانند. قیمت توری پلیسه بالاتر از توری ثابت است. این توری ها را معمولاً افرادی كه به دنبال كیفیت بالاتر و زیباتر هستند انتخاب می كنند.

عوامل مختلفی بر قیمت توری پنجره دو جداره تأثیرگذار هستند که از آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. نوسانات قیمت بازار
  2. انجام زیرساخت‌های لازم برای نصب توری
  3. ابعاد پنجره
  4. نوع و جنس توری

بیشتر بدانید:  قیمت توری پلیسه تولید یو پی وی سی پلاس

مقایسه کارایی توری پلیسه و ثابت

توری ثابت كارائی كمتری نسبت به توری پلیسه دارد. این توری ها باعث كاهش دید به بیرون می شود و گرد و غبار زیادی روی آن جمع می شود. شستشوی این توری ها نیز كار سخت و زمانبری است. توری پلیسه كارائی بالاتری نسبت به توری ثابت دارد. این توری ها باعث حفظ دید به بیرون می شود و گرد و غبار كمتری روی آن جمع می شود. شستشوی این توری ها نیز كار راحت و ساده‌ای است.

توری پلیسه در دو نوع توری پنجره پلیسه‌ای تک فریم و توری پنجره پلیسه‌ای دبل فریم ساخته می‌شود.  توری پلیسه در مقایسه با توری‌های فلزی هیچ گرد و غباری به خود جذب نمی‌کند. استفاده و نصب این نوع توری‌ها در شهرهای آلوده و بزرگ مانند تهران یک مزیت خوب به حساب می‌آید.

توری پلیسه دارای قابلیت تاشدن است که برای ساختمان‌های جدید مناسب است. این توری‌ها مقاوم در برابر نور خورشید و زنگ‌زدگی هستند و این باعث می‌شود که قیمت آن‌ها نسبتا بالا باشد.

شما می توانید از طریق تماس با شماره های درج شده در وبسایت از هزینه های سفارش توری پلیسه در گروه تولیدی یو پی وی سی پلاس مطلع شوید.

انواع توری پنجره دوجداره و پنجره وین تک ، پنجره هافمن و ویستابست از تولیدات یو پی وی سی پلاس هستند.

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top