skip to Main Content
5/5 - (1 امتیاز)

در سال های گذشته به کارگیری پنجره های دوجداره بیش از پیش رواج پیدا کرده و طرح تعویض پنجره های قدیمی بسیار شنیده می شود.

در مقایسه با پنجره‌های تک جداره و از لحاظ کارایی در صرفه جویی انرژی، پنجره‌های مدرن بهبود چشمگیری دارند. بسیاری از پنجره‌های قدیمی با مشکل عبور گرما و سرما مواجه هستند و اجازه ورود هوای بیرون را به داخل محیط می‌دهند.

این موضوع در شرایط حفظ گرما در فصل سرما و بالعکس، مشکل ساز شده و هزینه زا خواهد بود بنابراین طرح تعویض پنجره های قدیمی مطرح می شود.

طرح تعویض پنجره های قدیمی چیست؟

دو روش معمول برای تعویض پنجره‌های قدیمی وجود دارند که با توجه به ویژگی‌های ساختمان انتخاب می‌شوند.

  • روش تخریبی: در این روش همانطور که از نامش پیداست، پنجره و قاب قدیمی به طور کامل حذف شده و پنجره جدید با یک قاب جدید نصب می‌شود.
  • روش بازسازی: روش دیگر، در طرح تعویض پنجره های قدیمی، روش بازسازی است که در آن پنجره قدیمی حفظ و با استفاده از پروفیل‌های بازسازی، پنجره جدید بر روی آن نصب می‌شود.

بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند از روش بازسازی برای جایگزینی پنجره‌های قدیمی خود استفاده کنند زیرا به نسبت روش تخریبی زمان و هزینه کمتری می برد. همچنین، در این روش، فضای داخلی ساختمان تحت هیچ گونه آسیبی قرار نمی‌گیرد و فرآیند با دقت و تمیزی انجام می‌شود.

بیشتر بدانید: قیمت پنجره دوجداره ضد صدا

تعویض پنجره قدیمی و جدید با روش بازسازی

تعویض پنجره قدیمی و جدید با روش بازسازی

در ابتدای مرحله نصب، تمامی ستون‌های افقی و عمودی قاب پنجره قدیمی با استفاده از فرز حذف می‌شود و تنها فریم محیطی پنجره قدیمی در دیوار باقی می‌ماند. سپس پنجره‌های جدید دوجداره روی این قاب با استفاده از پیچ‌های محکم نصب می‌شوند. عموماً پس از انجام این کار، فریم محیطی پنجره قدیمی به صورت کاملاً مخفی می‌شود.

در فرآیند طرح تعویض پنجره قدیمی، انتخاب یک نوع خاص از قاب مدنظر قرار می‌گیرد. این نوع قاب داخل چارچوب قدیمی قرار می‌گیرد و به طور ساده، قاب یا چارچوب پنجره قدیمی را جایگزین می‌کند.

این اقدام منجر به حذف کامل چارچوب داخلی پنجره قدیمی می‌شود. سپس پنجره جدید، که برای تعویض طراحی شده است، درون این چارچوب قرار می‌گیرد یا به آن سوار می‌شود.

تعویض پنجره های آهنی با دوجداره

برای جایگزینی پنجره آهنی با پنجره دوجداره، نیازی به تخریب فرم آهنی پنجره قدیمی نیست بلکه برای این کار قسمت‌های داخلی پنجره را برش کاری و جدا می کنند تا امکان جایگزینی با پروفیل‌های بازسازی وجود داشته باشد.

در طرح تعویض پنجره های قدیمی آهنی، پروفیل‌های پنجره جدید با توجه به تنوع در ابعاد، اشکال و رنگ‌ها به صورت سفارشی ساخته می‌شوند و سپس بر روی فرم آهنی پنجره نصب می‌شوند. این عمل باعث تغییر در ظاهر پنجره می‌شود و آن را زیباتر نمایان می‌کند.

هزینه تعویض پنجره های قدیمی

هزینه تعویض پنجره های قدیمی

اگر قصد مشارکت در طرح تعویض پنجره های قدیمی را داشته باشید، نخستین چیزی که به ذهن تان متبادر می شود قیمت این پنجره ها خواهد بود. عواملذ متعددی بر هزینه تعویض پنجره های قدیمی تاثیرگذار خواهند بود که مهمترینش نوع متریال و سیستم پنجره جدید است.

به عنوان مثال، پنجره‌های آلومینیومی با سیستم ترمال بریک که دارای عایقی قوی هستند، گران‌تر از پنجره‌های ساده آلومینیومی یا یو پی وی سی تمام می شوند.

البته باید در نظر گرفت که هزینه انجام شده برای عایق پنجره های قدیمی ارزشش را دارد و اصلاً پنجره برای همین منظور تعویض می شود که میزان عایق آن بالاتر برود.

علاوه بر این موضوع، جنس شیشه پنجره دوجداره نیز بر قیمت آن تاثیرگذار است. شیشه طرح دار، رنگی یا آنتی رفلکس می تواند هزینه طرح تعویض پنجره های قدیمی را بالاتر ببرد.

یراق و ابعاد پنجره های دوجداره

دیگر مورد مؤثر بر طرح تعویض پنجره های قدیمی، یراق و ابعاد پنجره های دوجداره است. مکان قرارگیری پنجره بر انتخاب متریال و سیستم پنجره تأثیرگذار است، شاید بپرسید چطور؟ به عنوان مثال، در صورتی که پنجره در قسمت بالکن قرار گیرد ابعاد بالاتری دارد و برای مقاومت بال باید از پروفیل درب برای آن بهره گرفت.

همچنین برخی از پنجره ها ممکن است از نوع بازشوی خاصی برخوردار باشد که در این صورت قطعات و یراق‌آلات آن هزینه بیشتری را به همراه خواهند داشت.

علاوه بر این ها، ساختمان‌های نزدیک خیابان اصلی، بلوار یا فرودگاه نیاز به پنجره های سه جداره دارند که همین موضوع نیز هزینه طرح تعویض پنجره های قدیمی را بالا خواهد برد.

طرح تعویض پنجره های قدیمی چقدر طول می کشد؟

تعویض پنجره های قدیمی چقدر طول می کشد؟

تعویض پنجره بین 5 تا 20 روز زمان می برد. پس از انعقاد قرارداد با یو پی وی سی پلاس متخصصان ما برای اندازه گیری پنجره شما مراجعه خواهند کرد و پس از اندازه‌گیری دقیق، پنجره دوجداره مورد نظر شما توسط شرکت سازنده ساخته و جهت نصب آماده می‌شود.

این مراحل برای پنجره‌های ویستابست، پنجره‌های وین تک یا پنجره‌های هافمن تفاوتی ندارد. هنگامی که پنجره‌ها آماده شدند، تیم نصب متخصص به منزل یا محل کار شما مراجعه کرده و فرآیند تحویل و نصب پنجره‌ها را انجام خواهند داد.

بیشتر بدانید: استعلام قیمت درب و پنجره دوجداره

نکته پایانی

در این مطلب به طرح تعویض پنجره های قدیمی پرداختیم؛ تعویض پنجره قدیمی با پنجره دوجداره UPVC جدید بدون نیاز به هیچ گونه تخریبی، یکی از ساده‌ترین فعالیت‌های ساختمانی است.

شما می توانید برای خرید بهترین پنجره های دوجداره UPVC به وبسایت یو پی وی سی پلاس مراجعه کنید.

 

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top