skip to Main Content
5/5 - (1 امتیاز)

یکی از ویژگی‌های برجسته در پروفیل‌های دوجداره UPVC، توانایی انعطاف پذیری و قابلیت ساخت در اشکال هندسی مختلف است؛ نوع قوس دار از محبوب ترین اشکال بوده و قیمت پنجره دوجداره قوس دار نیز بسیار به نوع پروفیل وابسته است.

پنجره‌های قوسی می‌توانند به ارتفاع پنجره‌های لولایی و با عرض پنجره‌های سایبانی ساخته شوند. این نوع پنجره، با ترکیب صحیح با سایر مدل‌ها، علاوه بر جلب زیبایی، امکان تهویه‌هوای مطبوع را نیز فراهم می‌سازد. در ادامه بیشتر به قیمت چنجره دوجداره قوس دار پرداخته ایم.

قیمت پنجره دوجداره قوس دار بر اساس نوع پروفیل

در سال های اخیر توجه به پنجره دوجداره قوس دار بیشتر شده و این پنجره تنها مختص به یک نوع نیست بلکه در انواع مختلفی از جمله هلالی معمولی، ویترینی و مسجدی مورد استفاده قرار می گیرد.

شاید اینگونه تصور شود که پنجره های هلالی یا قوس دار بیشتر برای خانه های سنتی به کار می روند اما چنین نیست و این پنجره ها بر نمای خانه های مدرن نیز تاثیر بی نظیری دارند.

همچون تمامی پنجره های دوجداره یو پی وی سی، قیمت پنجره دوجداره قوس دار یا خم و هلالی از لحاظ قیمت بسیار به نوع پروفیل وابسته است.

پنجره‌های قوسی می‌توانند به ارتفاع پنجره‌های لولایی و با عرض پنجره‌های سایبانی ساخته شوند. این نوع پنجره، با ترکیب صحیح با سایر مدل‌ها، علاوه بر جلب زیبایی، امکان تهویه‌هوای مطبوع را نیز فراهم می‌سازد.

بیشتر بدانید: مزایا و معایب پنجره دوجداره ریلی

انواع پنجره دوجداره قوس دار چیست؟

انواع پنجره دوجداره قوس دار چیست؟

همانطور که گفته شد پنجره دوجداره قوس دار یکی از انواع پنجره های دوجداره است که شکل خمیده یا کمانی دارد. این نوع پنجره زیبایی خاصی به نمای ساختمان می‌بخشد و نور گیر بیشتری را به داخل اتاق می‌رساند. پنجره دوجداره قوس دار را می‌توان در انواع مختلفی طراحی کرد، مانند:

  • پنجره دوجداره با قوس سینوسی: این نوع پنجره دارای قوسی است که شکل موجی دارد و برای ساختمان‌های مدرن مناسب است.
  • پنجره دوجداره با قوس مسجدی: این پنجره دوجداره به شکل نیم دایره بوده و برای ساختمان‌های سنتی و اسلامی مناسب است.
  • پنجره دوجداره با قوس منظم (قوس با شعاع): این نوع پنجره قوسی همگن و یکنواخت دارد و برای ساختمان‌های کلاسیک و آرک دار مناسب است.
  • پنجره دوجداره با قوس نامنظم (قوس با شابلون): قوس این نوع پنجره های دوجداره نامنظم و غیرهمگن است و برای ساختمان‌های خلاقانه و متفاوت مناسب است.

مزایای پنجره دوجداره قوس دار

پنجره دوجداره قوس دار مزایای زیادی دارد که همین موضوع قیمت آن را به صرفه می کند؛ از جمله این مزایا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • زیبایی و جذابیت: پنجره دوجداره قوس دار شکل خمیده یا کمانی دارد که به نمای ساختمان زیبایی خاصی می‌بخشد. این نوع پنجره را می‌توان در انواع مختلفی طراحی کرد که با سبک معماری ساختمان هماهنگ باشد
  • نورگیری بیشتر: این پنجره ها به دلیل شکل منحنی خود، نور را از زوایای مختلف به داخل اتاق می‌رساند و فضای روشن‌تری را ایجاد می‌کند
  • عایق بندی مناسب: پنجره قوس دار از دو شیشه با فاصله‌ای از هم تشکیل شده است که باعث می‌شود عایق بندی حرارتی و صوتی بهتری داشته باشد. این پنجره ها مانع از اتلاف انرژی، ورود صدا و آلودگی هوا می‌شوند
  • مقاومت و دوام: پنجره قوسی مواد با کیفیت و مقاوم ساخته شده است که در برابر تغییر شکل، زنگ زدگی، فرسایش و اشعه ماوراء بنفش مقاوم هستند. این پنجره ها رنگ‌پذیری خوبی دارند و نیازی به رنگ‌آمیزی مجدد ندارند
  • نصب آسان: پنجره قوس دار دو جداره نصب آسان و راحتی دارد و نیازی به متخصص ندارد. البته باید در نصب پنجره دقت و احتیاط لازم را رعایت کرد

روش های ساخت پنجره قوس دار کدام است؟

روش های ساخت پنجره قوس دار کدام است؟

همانطور که اشاره شد، نوع ساخت بر قیمت پنجره دوجداره قوس دار بسیار مؤثر است. برای ساخت قیمت پنجره دوجداره قوس داری، پروفیل را با استفاده از دستگاهی خاص و برای مدتی معین به دمای حدود ۱۵۰ درجه سانتی‌گراد می رسانند.

پس از گذشت زمان معین و ایجاد انعطاف‌پذیری لازم بر روی پروفیل، آن را از دستگاه بخارج کرده و با استفاده از میز شابلون به آن شکل و فرم می دهند.

روش دیگر برای ساخت پنجره دوجداره هلالی به کارگیری قالب است. در این روش قالب هایی مخصوص مغز پروفیل و دو قسمت داخلی و خارجی آن را احاطه کرده و مانع پیچش و تاب خوردگی پروفیل در زمان داغ شدن یا انتقال پروفیل می شود. اتخاذ هر کدام از روش های تولید بر قیمت پنجره دوجداره قوس دار تأثیر خواهد گذاشت.

بیشتر بدانید: نحوه محاسبه متر مربع پنجره

نکته پایانی

در این مطلب به قیمت پنجره دوجداره قوس دار پرداختیم؛ این پنجره ها می توانند نمای مدرن ساختمان شما را با روح سنتی و نوستالژیک بیامیزند و به آن جلوه ای خاص بدهند.

شما می توانید برای سفارش بهترین پنجره های دوجداره به وبسایت یو پی وی سی پلاس مراجعه کرده و برای اطللاعات بیشتر با شماره های موجود بر روی وبسایت تماس بگیرید.

 

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top