skip to Main Content
5/5 - (1 امتیاز)

انتخاب بهترین پنجره دوجداره مناطق کویری به چه صورت است ؟  اغلب مناطق کویری دارای تابستان های گرم و زمستان‌های  خشک هستند. این از مشخصه‌ های یک منطقه ی کویری است. لذا نیازمند پنجره دوجداره ای هستیم که هم مناسب فصل گرما باشد و هم بازشویی مطلوبی داشته باشد. همچنین در روزهای سرد که سرمای خشک کویری آزاردهنده است،  عایق بندی مناسبی داشته باشد.

همان طور که می دانید  در اغلب مناطق کشورمان با پدیده آلودگی هوا و مشکل ریزگردها مواجه هستیم. استفاده از پنجره های  upvc بهترین گزینه برای  مناطق کویری مانند اصفهان  می باشند. این نوع پنجره ها کارایی و بازشویی مناسبی دارند و از عایق بندی خوبی هم برخوردارند.

پنجره دوجداره مناسب برای آب و هوای کویری

پنجره های دو حالته از جمله بهترین و مناسب ترین پنجره هایی هستند که سیرکولاسیون (دسترسی به فضاهای دیگر) را ممکن می سازد.  زیرا آن ها  برای تابستان که چرخش هوا  نیاز هست،  مناسب تر هستند و در سرما هم عایق بندی مطلوبی دارند.

پنجره های کشویی برای مناطق کویری مناسب هستند. لذا برای استفاده از آن مانند مناطق سردسیری دچار مشکل نمی شوید.

پنجره کشویی با سهولت بیشتری باز و بسته می شوند و برای مناطق گرم مناسب تر هستند. همچنین از مدل آکاردئونی و کلنگی نیز می توان  استفاده کرد و محدودیتی در این زمینه وجود ندارد.

بیشتر بدانید: پنجره دوجداره ویلایی

بهترین پنجره برای  استفاده در مناطق کویری: نوع تک حالته و دو حالته upvc

ضعیف ترین پنجره برای  استفاده در مناطق کویری:  محدودیت خاصی وجود ندارد.

پنجره دوجداره مناسب برای آب و هوای کویری

 

پنجره برای آب و هوای گرمسیری  و شرجی

مناطق گرمسیری  مانند شهرهای جنوبی دارای آب و هوای شرجی هستند و معمولاً بر خلاف مناطق کویری روزهای سرد زیادی در آن وجود ندارد. در عوض این مناطق به علت نزدیک بودن  به دریا یا رودخانه ها  شرجی هستند.

در این مناطق علاوه بر اینکه باید با  استفاده از عایق بندی مناسب و مطلوب، سرمایش ساختمان را حفظ و از تلف شدن آن جلوگیری کنیم،  می بایست از تابش مستقیم نور خورشید هم جلوگیری نمائیم.

در این مناطق تابش نور خورشید و زاویه آن بسیار شدید است، لذا در این شهرها معمولاً برای جلوگیری از ورود  نور شدید به خانه ها از شیشه های رنگی استفاده می شود.

استفاده از شیشه های رنگی مانند رنگ سبز، قرمز و شیشه های مات و شیشه ای سند بلاست در ساختمان‌ها  سبب می شود تا از شدت نور تا حد زیادی کاسته شود و از گرم شدن آن جلوگیری کند.

پنجره‌های ارسی و رنگی مدل های پنجره دوجداره مناطق کویری

آیا به شهرهای کویری و گرمسیری کشور مانند بوشهر، بندرعباس، یزد و غیره  مسافرت کرده اید؟ اگر به این مناطق رفته باشید حتماً  مشاهده کرده اید که در بسیاری از ساختمان های آن جا از   پنجره های ارسی و شیشه‌های رنگی چشم‌نوازی استفاده شده است.

زیبایی و قابلیت های فراوان پنجره ارسی و کاربردی بودن آن موجب شده کماکان از این پنجره ها استفاده شود و حتی در ساختمان های جدید و مدرن نیز به کار برده می شوند.

امروزه پنجره های ارسی با انواع upvc  نیز ساخته می شود که تلفیق زیبایی از هنر سنتی و تکنولوژی روز محسوب می شود. این پنجره ها هم کاربرد مناسبی دارند و هم از زیبایی ظاهری و فوق‌العاده چشم نوازی برخوردارند. جنس پنجره‌های upvc   برای استفاده در پنجره های دوجداره مازندران و دیگر نقاط شرجی کشور  عالی هستند؛ زیرا به راحتی پوسیده  نمی شوند و زنگ نمی زنند.

بیشتر بدانید : دوام و طول عمر پنجره دوجداره چقدر است ؟

بهترین نوع پنجره برای استفاده در مناطق گرمسیری : مدل هایی  از جنس upvc  با شیشه های رنگی متنوع.

ضعیف ترین پنجره دوجداره آب و هوای کویری:  پنجره های آهنی و آلومینیومی هستند زیرا در این آب و هوا زنگ می زنند.

 

خصوصیات شیشه پنجره دوجداره مناطق کویری

برای پنجره دوجداره مناطق کویری حتما باید  از شیشه های دو جداره کاملا استاندارد به همراه تزریق گاز آرگون استفاده کرد.

گاز آرکون نقش بسیار مهمی در پایین آوردن ضریب انتقال حرارت در شیشه دو جداره دارد.

از شیشه های رفلکس گرمای خورشید را منعکس نماید و کمتر به داخل فضای خانه منتقل کند.

پیشنهاد می گردد که از شیشه های دوجداره ای استفاده شود که یک جدار آن شیشه رفلکس باشد.

 آیا استفاده از پنجره برای مناطق مختلف ، محدودیت دارد؟

ذکر این نکته نیز ضروری است که اگرچه به عنوان مثال گفته شده که مدل کشویی  پنجره upvc  عایق ضعیفی دارد اما  توجه داشته باشید که این مسئله را در مقایسه با سایر پنجره های  upvc بیان کردیم. وگرنه نسبت به پنجرهه های آهنی و آلومینیومی آن عایق بندی خیلی بهتری دارد.

این نکات برای داشتن نتیجه بهتر  و مصرف بهینه انرژی عنوان شد. زیرا مصرف انرژی در ایران نسبت به سایر کشورها چند برابر است. همان طور که می‌دانیم استفاده از سوخت های فسیلی که در حال تمام شدن هم هستند، منجر به آلودگی هوا و هدر رفتن سرمایه های ملی می شود.

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top